آغاز جشنواره فیلم تصویر با “شیرین” کیارستمی

 ۲۵۴ فیلم از اول تا۲۴ اسفندماه، در جشنواره فیلم تصویر به نمایش در می آید.
به گزارش دبیرخانه تصویر سال، هفتمین گردهم آیی بزرگ تصویر سال که به روال گذشته شامل نمایشگاه بزرگ تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر است، امسال برخلاف دوره های گذشته، از اول اسفندماه و در فاصله یک هفته، دو افتتاحیه دارد. افتتاحیه نخست روز شنبه – اول اسفندماه ۸۸- به جشنواره فیلم تصویر اختصاص دارد که با نمایش فیلم «شیرین» عباس کیارستمی که نخستین اکران عمومی آن در ایران به شمار می رود، آغاز خواهد شد.
اکران این فیلم با نمایش پشت صحنه آن، ساخته حمیده رضوی و نشست نقد و بررسی فیلم «شیرین» با حضور عباس کیارستمی و برخی از عوامل فیلم ازجمله محمدرضا دل پاک – طراح صدا – و دو منتقد سینما، احمد طالبی نژاد و جواد طوسی همراه خواهد بود.
اما دومین افتتاحیه مربوط به هفتمین نمایشگاه تصویر سال است که از روز شنبه هشتم اسفند ماه آغاز می شود که آثار تصویری هنرمندان ایرانی در بخش های عکس، کاریکاتور و گرافیک در تمامی فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران ازجمله چهار سالن جدیدالاحداث به نمایش در خواهند آمد.
در هفتمین دوره برگزاری «تصویرسال» آثار بیش از یک‌هزارو ششصد هنرمند در بخش‌های عکس، گرافیک، کاریکاتور و فیلم به دبیرخانه ارسال شده که از این بین، تعداد ۴۲۱ اثر مربوط به جشنواره فیلم تصویر بوده که در بخش جوان، از مجموع ۱۲۶ فیلم، تعداد ۴۷ فیلم و در بخش آزاد از مجموع ۲۹۵ فیلم، تعداد ۲۰۷ فیلم برای نمایش انتخاب شده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.