افتتاح دومین اشکواره سراسری عکس عاشورایی


نمایشگاه نمایشگاه دومین اشکواره سراسری عکس عاشورایی دیروز در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی افتتاح شد.
این نمایشگاه به همت کانون تخصصی هنرهای تجسمی الهادی (ع) مسجد آقاکاظم و با مشارکت کمیته حمایت و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد و دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل برگزار می شود.
در آیین افتتاحیه این نمایشگاه سعید سعادتی؛ مدیر دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل گفت: کانون الهادی مسجد آقاکاظم در زمینه هنرهای تجسمی اقداماتی را انجام داده است که نه تنها در سطح شهر و استان، بلکه در سطح کشور نیز مطرح شده است.
سعادتی افزود: یکی از اهداف اشکواره عاشورایی، تبیین زوایای معارف حسینی است که در این رابطه مقام معظم رهبری می فرمایند: «ملت اسلام، اگر نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه دارند و آن را برای خود الگو قرار دهند از همه ی موانع و مشکلات عبور خواهند کرد.
در ادامه این مراسم، فرماندار اردبیل؛ یوسف اکبری با اشاره به ارزش اعتقادی، فرهنگی و هنری این سوگواره؛ گفت: امروزه که تمامی ذهن ها، فکرها و چشم ها در جامعه تشنه هستند، مسلماً بیشترین تاثیر را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
اکبری افزود: اردبیل، مهد فکر، خلاقیت و تمدن فرهنگ و هنر اسلامی است. عزادارای اردبیل با خلاقیت و ابتکار به اشکال گوناگون از جمله هفته خوانی، تشت گذاری، شمع گردانی، تعزیه و شبیه خوانی در تمامی نقاط اعم از روستاها، شهر و بازار در همه جای ایران مثال زدنی است.
اکبری فرماندار اردبیل در ادامه بیان کرد: احیای دهه ی دوم محرم توسط مسجد آقاکاظم، شروع و در دیگر محلات و شهرها، نیز بعنوان حرکت سمبلیک و نمادین ادامه پیدا کرد.
نمایشگاه دومین اشکواره سراسری عکس عاشورایی از بیست و ششم آذرماه تا دوم دیماه سال جاری در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ از این نمایشگاه بازدید نمایند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.