شب های پرستاره در کاشان

هر کجا هستم، باشم. آسمان مال من است. (سهراب سپهری) در واپسین روزهای بهمن ماه رویداد دیگری در شهرستان کاشان باعث خواهد شد تا مردم با آسمان پر ستاره خود پیوند محکم تری برقرارکنند. پروژۀ ملی- منطقه ای شب های پر ستاره ایران که به مناسبت سال جهانی نجوم و توسط گروه عکاسی فرازآغاز به کارنموده بود، قصد دارد در بهمن و اسفند امسال فعالیت های خود را به شهرستان کاشان ببرد. به گفتۀ مسئولان این پروژه: ” ما در تلاشیم تا با گسترش فعالیت هایی خود، پیوند مردمان ایران زمین با آسمان پر ستارۀ آن را محکم تر کنیم و دعین حال به ترویج عکاسی نجوم بپردازیم درهمین راستا پنجمین دورۀ نمایشگاه های این پروژه در شهر کاشان همراه با کارگاه ای آشنایی با آلودگی نوری و عکاسی نجومی برگزار خواهد شد.

” دراین دوره حدود ۳۰ تصویر از آسمان پر ستارۀ کشورمان به نمایش در خواهد آمد که تعدادی از این تصاویر مرتبط با شهرستان کاشان میباشد. عکاسان این تارگاه آسمانی عبارتند از: حمیدرضا نوروزی، علیرضا عظیمی، مهدی زمانی. با استقبال پر شور مردم در دورۀ قبلی نمایشگاه ها دراستان یزد، پیش بینی می شود که این نمایشگاه هم با استقبال قشرعلمی وهنری شهرستان کاشان روبرو شود.

 با امید که این نمایشگاه یک هفته ای که با همکاری حوزه هنری کاشان و انجمن نجوم سپهراین شهر برپا میگردد بتواند قدم مثبتی باشد در راستای کم ترکردن آلودگی نوری دراین شهرستان و بازگرداندن موهبت آسمان پر ستاره به آن.
نمایشگاه در تاریخ ۳۰ بهمن الی ۷ اسفند ماه برگزار می شود و زمان نمایشگاه ۹ تا ۱۱ و ۱۶ تا ۱۹ و زمان افتتاحیه و کارگاه آموزشی ۹صبح تا ۱۲، روز جمعه ۳۰ بهمن ماه است .
 مکان نمایشگاه: کاشان، میدان پانزده خرداد، مجتمع سینمایی شهر نگارخانه حوزه هنری کاشان.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.