فراخوان سومین دوره مسابقه عکاسی از سفره های حسینی

در محرم، مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین و یارانش (ع)، در هر گوشه‌ای از ایران و جهان حال و هوای خودش را دارد. این تفاوت فرهنگی از روش برگزاری مراسم عزاداری گرفته تا غذاها و نوشیدنی‌هایی که به صورت نذری و یا برای اطعام عزاداران طبخ و توزیع  می شوند به خوبی به چشم می خورد.

سایت لقمه به عنوان دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی و هنری سفره های ایرانی اسلامی، با مشارکت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب چهارمین دوره مسابقه عکاسی سفره های حسینی، از عکاسان و انجمن‌های عکاسی و علاقه‌مندان دعوت می‌کند که با شرکت در این مسابقه، رسانه قدرتمند و نافذ عکاسی و هنر خود را در ثبت لحظات عاشقی و بازنمایی زیبایی های برگرفته از آموزه‌های دینی و جاری در فرهنگ مذهبی و ملی‌امان به کار گرفته و در تولید محتوایی بصری و گویا از این فرهنگ غنی، گام بلندی بردارند.

موضوع مسابقه:

در طول ماه های محرم و صفر بسیاری از علاقمندان اهل بیت (ع) با اطعام عزاداران حسینی و توزیع نذورات به رونق این مراسم و برگزاری هرچه با شکوه تر آن کمک می کنند. در این راستا تنوع قومی و اقلیمی آداب، رسوم، سنن و رفتار مختلفی را در تهیه و توزیع و مصرف این نذورات پدید آورده که ثبت آنها به همراه نشانه های خاص این مراسم موضوع این مسابقه و نمایشگاه است.

بدیهی است نگاهی هنرمندانه، توام با دقت در انتخاب نشانه‌های بصری که اختصاص این تصاویر به این آئین را گواهی دهد و رعایت اصل زیبایی در عین حال نشان دادن بعد معنوی محافل مذکور، نکات مورد تاکید هیات داوران خواهد بود.

مقررات شرکت در مسابقه عکاسی سفره های حسینی:

این مسابقه در دو بخش تک و مجموعه عکس برگزار می شود و هیات داوران مجاز به انتخاب تک عکس از بین مجموعه ها می باشد. شرایط شرکت در این مسابقه عبارتند از:
۱- شرکت در مسابقه برای عکاسان سراسر ایران آزاد است.
۲- هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۵ عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی، آنالوگ یا دیجیتال در هر بخش مسابقه شرکت کند.
۳-تکنیک اجرای عکس های ارسالی آزاد است.
۴-عکس‌های دیجیتال و اسکن شده می توانند از طریق ایمیل و یا بر روی CD  یا DVD، ارسال شوند.
۵- آثار آنالوگ باید اسکن و بر اساس شرایط  فراخوان به صورت فایل دیجیتال ایمیل شده و یا بر روی CD  یا DVD ارسال شوند.

نکته۱: شرکت کنندگان برای ارسال آثار خود از طریق ایمیل، می توانند برای سهولت کار  عکس های خود را قدری کوچک کرده و بدون فشرده سازی(zip یا rar یا …)، حتی از طریق چند ایمیل ارسال کنند.
نکته ۲: آثاری که از طریق پست ارسال می شوند می توانند در سایز اصلی و یا در ابعاد یک کاغذ A4 و با فرمت JPG و فضای رنگی RGB و با رزولوشن ۳۰۰dpi ارسال شوند.
نکته۳: فقط عکس‌هایی داوری خواهند شد که هیچ گونه دخل و تصرف به وسیله ابزار گرافیکی بر روی آنها انجام نشده باشد.
۶- عکس های هر بخش می بایستی در پوشه ای جداگانه  تحت عنوان تک عکس و یا مجموعه عکس  بر روی CD یا DVD ارسال شوند.
۷-اطلاعات خواسته شده عکس و عکاس، به همراه فایل آثار در  CD و یا ایمیل به صورت یک فایل متنی ذخیره شده و ارسال شود. این فایل را می توانید از سایت www.loghme.com دانلود کنید.
۸-فایل عکس ها با نام و نام خانوادگی عکاس به صورت تایپ انگلیسی و شماره عکس از ۰۱ تا ۵ و در پرانتز شماره تلفن تماس عکاس نامگذاری شود. به عنوان مثال:
MOHAMMAD ESLAMI 04(09123208842)
۹-ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس هاست. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله عکس حذف می شود و عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده صاحب اثر می باشد.
۱۰-به عکس های ارسالی فاقد فرم شرکت و یا اشکال در امر نامگذاری عکس، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۱-عکس‌هایی که فاقد شرایط شرکت در مسابقه باشند، پذیرفته نمی‌شوند.
۱۲-رای هیات داوران قطعی و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست.
۱۳- حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر (عکاس) محفوظ است.
۱۴-  شرکت در جشنواره به منظور پذیرش مقررات این فراخوان است.
۱۵- تصمیم گیری درباره مسایل پیش بینی نشده در این آیین نامه بر عهده برگزارکننده خواهد بود.

 گاه شماره مسابقه:
علاقمندان می توانند آثار خود را از ۱۹/۹/۱۳۹۰ به دبیرخانه ارسال کنند و آخرین مهلت دریافت آثار ۱۱/۱۲/۱۳۹۰ خواهد بود.
مراحل انتخاب و داوری نهایی و اعلام نتایج حداکثر تا ۱۰/۱۲/۱۳۹۰ انجام خواهد شد.
نکته۱: زمان ارسال آثار به هیچ عنوان تمدید نمی شود و دبیرخانه مسابقه از پذیرش آثار پس از مهلت مقرر معذور خواهد بود.
نکته۲: زمان برپایی نمایشگاه، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز متعاقبا اعلام می شود.

دبیر مسابقه:
محمد صالح حجت الاسلامی

هیات داوران: داوری آثار در چهارمین دوره مسابقات عکاسی از سفره های حسینی را محمدمهدی رحیمیان، عباس میرهاشمی و مسعود زنده روح کرمانی عهده دار خواهد بود.

جوایز:
نفر اول در هر بخش تک عکس: دیپلم افتخار و مبلغ۶میلیون.ریال جایزه نقدی
نفر دوم در هر بخش تک عکس: دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون ریال جایزه نقدی
نفر سوم در هر بخش تک عکس: دیپلم افتخار و مبلغ ۴ میلیون ریال جایزه نقدی

به کلیه آثار دیگر راه یافته به نمایشگاه در بخش تک عکس مبلغ ۵۰۰ هزار ریال و به هر مجموعه عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال حق التصویر تعلق خواهد گرفت.

آدرس و شماره های تماس دبیرخانه:
علاقمندان میتوانند آثار خود را به پست الکترونیکی loghme@gmail.com ایمیل و یا از طریق پست به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه طالقانی، خیابان بوشهر، پلاک ۱۹، کدپستی ۱۶۱۳۹۳۹۹۱۸ ارسال کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند طی ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۳۲۰۸۸۴۲- ۰۹۱۹۶۴۵۹۶۷۹- ۰۹۳۶۷۸۳۲۸۹۶- ۷۷۴۰۶۱۴۴ (۰۲۱) تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.