آیین‌شاهرودی؛کامپکت‌های حرفه‌ای

طاهره عابدی : آیین شاهرودی در سومین روز از ششمین جشنواره  دوربین.نت به بررسی دوربین های روز دنیا پرداخت. شاهرودی در ابتدا  پس از ارائه تاریخچه ای از اختراعات مهم دوربین های عکاسی مثل اختراع فیلم رنگی در سال۱۹۳۵، اختراع اولین دوربین دیجیتال در سال ۱۹۹۰ به نام فوتومن با یک دهم مگاپیکسل ادامه داد: کسی فکر نمی کرد که دوربین دیجیتال به این سرعت پیشرفت کند و بعد از ده سال به کلی دوربین نگاتیو کنار برود. عکاسی دیجیتال بسیار پیشرفت کرده است و از نظر تکنیک به نهایت خود رسیده است. مگر یک عکاس خبری به چقدر رزولوشن بالاتر حساسیت بالاتر و… احتیاج دارد. وی افزود: در حال حاضر به یک تحول احتیاج داریم. در زمان دوربین های آنالوگ یک سری عکاس حرفه ای داشتیم و یک سری محدود که با دوربین های یک بار مصرف عکس می انداختند اما در حال حاضر عکاسی فراگیر شده است. پس ما احتیاج به یک دوربین در حد وسط داریم. دو تحول دیده می شود یکی عکاسیسه بعدی و دیگری دوربین های میرورلس که از سال ۲۰۰۹ به بازار آمده است. شاهرودی در ادامه به معرفی کامل دوربین های نسل جدید  پرداخت. دوربین هایی که به اندازه دوربین های کامپکت هستند و ویژگی دوربین های حرفه ای را شامل می شوند و گفت: ما از نظر تکنیک به حد نهایت رسیده ایم و در حال حاضر به ظریف بودن، سبک بودن و هوشمند بودن دوربین احتیاج داریم که نسل جدید دوربین هامی تواند جوابگوی این خواسته عکاسان باشد.

الیمپوس
پیشتاز نسل جدید دوربین های دیجیتال
شاهرودی دلیل انتخاب  خود را از ارائه ویژگی هایدوربین های الیمپوس برای این بخش را پیشتاز بودن  این برند در تولید  این نوع دوربین ها در سال ۲۰۰۹ اعلام می کند و می گوید: دیگر برندهای هم به تولید این  نسل از دوربین ها می پردازند اما شرکت الیمپوس اولین  شرکتی است که در سال ۲۰۰۷ ایده داد  و در سال ۲۰۰۹ آن را به بازار ارائه کرد.آیین شاهرودی با نشان دادن نمودارهای آماری از فروش این نوع دوربین ها به رشد صعودی فروش آن ها درسال های اخیر اشاره کرد که نشان می دهد شرکت هایی که هنوز به سمت این نسل از دوربین ها نیامده اند در آینده نه چندان دور باید به سراغ این تکنولوژی جدید بروند.وی ادامه داد: در کل وقتی این نوع دوربین ها را بادوربین های SLR مقایسه می کنیم از نظر حرفه ای بودن برابری میکند. لرزشگیر، حساسیت بالا، فیلم برداری HD و البته امکاناتی که در دوربین های SLR وجود ندارد و به عکاس نگاه نو و خلاقانه می دهد.

لنزهای  بدون آینه
در دوربین های  SLR پشت لنز آینه ای وجود دارد که باعث سنگین تر و بزرگ تر شدن لنز می شود. دردوربین های جدید این آینه از پشت لنز حذف شده او دوربین به اندازه دوربین های کامپکت در آمده است. شاهرودی  در پاسخ به این سوال که آیا می شود از لنزهای دوربین های SLR بر روی این نوع دوربین ها استفاده کرد گفت: بله با استفاده از یک کانورتور می توانید از لنزهای دوربین SLR هم استفاده کنید. اما این نوع دوربین ها لنزهای خاص خود را دارند. نیکون برای این نسل از دوربین ها ۴ لنز، سامسونگ ۹لنز، سونی ۷ لنز، الیمپوس ۸ لنز و پاناسونیک ۱۴ لنز را تولید کرده است که  الیمپوس و پاناسونیک می توانند از لنزهای هم استفاده کنند.

با یک اشاره فوکوس  کنید
دوربین های پِن  نسل جدید دوربین های الیمپوس به شما این امکان را می دهد که به صورت لمسی روی ال ای دی دوربین  روی  نقطه مورد نظر خود اشاره کنید و  عکس بگیرید. سرعت فوکوس الیپوس بیشتر از canon 1Ds mark III و Nikon D3S است. امکاناتی چون ۳۵ منطقه  برای فوکوس ، فوکوس دائمی، گرفتن عکس خلاقانه و ایجاد افکت های مختلف، تلفیق دو عکس با یکدیگر، لرزشگیر در بدنه، پاک کننده گرد و غبار از لنز، سنسور چهار به سه و ایجاد تصویری شارپ، عکس پانوراما شفاف و بدنه ی مقاوم از دیگر ویژگی های دوربین های نسل جدید الیمپوس است که آیین شاهرودی به آن اشاره کرد.

| گزارش تصویری نشست |

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.