ACDsee برای عکاسان

کارگاه تخصصی ششمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت در روز چهارشنبه ۲ آذر به ACD see 14 اختصاص داشت.
در این کارگاه که مکان برگزاری آن سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای سرو بود، «آرش حمیدی» به ارائه توضیحاتی درباره این نرم افزار و برخی از تفاوت های آن با نرم افزارهای دیگر پرداخت.
حمیدی در ابتدای کارگاه به این نکته اشاره کرد که عکاسان معمولا از نرم افزارهای پیچیده ای مانند لایت روم یا فایل ماشین برای مدیریت
فایل های عکاسی خود استفاده می کنند. وی دراین باره گفت:«مدیریت فایل های عکاسی را با موسیقی مقایسه می کنم. معمولا بزرگان موسیقی دنیا یک نرم افزار ساده روی سیستم کامپیوتر خود دارند که با آن موسیقی گوش می دهند. نرم افزار ACD see هم باید برای عکاسان چنین کاربردی داشته باشد.»
او دلیل استفاده از این نرم افزار را هم سریع تر لود شدن عکس ها برای نمایش عنوان کرد.
حمیدی از تکمیل این نرم افزار در سال های اخیر و تولید نسخه های ۱۲ و ۱۴ آن برای مدیریت فایل های عکاسان خبر داد و درباره علت تاکید بر استفاده عکاسان از ACD see گفت:«به این دلیل بر استفاده از این نرم افزار و مدیریت فایل های عکاسان توسط ACD see تاکید می کنم که که ابزارهای آن بسیار ساده است.»
مدرس کارگاه ACD see در مقایسه این نرم افزار و لایت روم به سریع تر باز شدن فایل ها در
ACD see اشاره کرد. همچنین گفت:
«ACD see قابلیت جستجوی سریعی را فراهم می کند.» حمیدی همچنین به مقایسه این نرم افزار و پیکاسا در زمینه جستجوی عکس ها پرداخت و دراین باره توضیح داد:«پیکاسا هم قابلیت جستجوی سریعی دارد و برای کاربری خانوادگی فوق العاده است، اما برای عکاسانی که با حجم بالایی از عکس روبرو هستند مشکل ایجاد می کند.» یکی دیگر از مزایایی که حمیدی در کارگاه ACD see به آن اشاره کرد، اشغال فضای کمی از cpu توسط این نرم افزار بود.

| گزارش تصویری نشست |

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.