عکاسان به شورای عالی خانه‌هنرمندان راه می‌یابند

مجید سرسنگی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی عکس ایران گفت: خانه هنرمندان ایران متعلق به همه هنرمندان کشور از جمله عکاسان است و ما خوشحالیم که در برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس ایران سهیم و شریک هستیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی عکس ایران که یکشنبه ۲۹  آبان در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، گفت: از ویژگی های قابل توجه این جشنواره پرداختن به طبیعت زیبای ایران است، اگرچه تا به حال عکاسان زیادی در قالب چاپ و نشر کتاب و نیز برگزاری نمایشگاهایی درسطح بین المللی به این قضیه پرداخته بودند. اما طبیعت زیبای ایران از چنان قابلیتی برخوردار است که می تواند در قالب عکس هایی ثبت شود که تمام مردم جهان زیبایی آن را شاهد باشند.  بنابراین من از انتخاب چنین موضوعی و فراهم شدن عکس هایی در این زمینه کمال تشکر را دارم.

سرسنگی در ادامه صحبت هایش افزود: عکاسی جز معدود هنرهایی است که در دنیا فراگیر شده است، هنری که اگرچه در مقایسه با سایر هنرها خاص تر است و امکاناتی را برای خلق اثر نیاز دارد، اما با این همه، افراد زیادی با این هنر سروکار دارند و این بیانگر عمومیت این هنر است.

وی افزود: هنرعکاسی در ایران همواره درمقاطع حساس توانسته لحظاتی را به ثبت برساند که برای نسل های آینده به یادگار بماند. عکس های دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به شایستگی رشادت مردم ما را ثبت و در تاریخ جاودانه کرده اند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ضمن اظهار این مطالب، گفت: اگرچه ممکن است تا به حال در خانه هنرمندان نسبت به هنر عکاسی غفلت هایی صورت گرفته باشد، اما ما در حال حاضر برنامه هایی را برای گسترش نمایشگاه های عکاسی در نظر داریم که زمینه عضویت  عکاسان در شورای عالی خانه هنرمندان را فراهم می کند، اتفاقی که بدون شک در توسعه هنر عکاسی و جایگاهش در بین هنرهای دیگر موثر خواهد بود.

او در توضیح بیشتر گفته هایش اذعان کرد: انجمن عکاسان ایران و عکاسان مطبوعات با وجود قدمتشان و نیز تاثیری که داشته اند، تاکنون در خانه هنرمندان عضویت نداشته اند، اما در حال حاضر مذاکراتی به تازگی صورت گرفته که در پی آن، این دو انجمن به صورت رسمی به عضویت شورای عالی درخواهند آمد و ما از این پس، شاهد برنامه ها و مناسباتی بیشتر در زمینه عکاسی در خانه هنرمندان ایران خواهیم بود.

وی در پایان از عکاسانی یاد کرد که به شهادت رسیده و یا از این جهان خاکی رخت بربسته اند و همچنین ابراز امیدواری کرد که عکاسان امروز ادامه دهنده راه آنها باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.