گفت‌وگوی‌کوتاه با مسئول انتشار کتاب طهران‌وجنگ

سید محمدحسین حجازی: تصمیم داشتیم گزارش تصویری ماندگاری از تهران زمان جنگ ارائه بدهیم

«یادآوری مجدد وقایع رخ داده در تهران در طول سال های جنگ تحمیلی، نخستین هدف ما از انتشار کتاب طهران و جنگ به شمار می رفت.»

«سید محمدحسین حجازی»؛ مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رئیس فرهنگسرای اندیشه، در گفت و گو با دوربین. نت، ضمن بیان این مطلب درباره اهداف دیگر معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از انتشار کتاب «طهران و جنگ» گفت:«تصمیم داشتیم گزارش تصویری ماندگاری از تهران در آن سال ها به مردم و به ویژه نسل سوم که جنگ را درک نکردند ارائه بدهیم.»

حجازی درباره منابع عکس های منتشر شده در کتاب «طهران و جنگ» چنین توضیح داد:«این عکس ها در روزنامه های کثیرالانتشار سال های جنگ مانند روزنامه های کیهان و اطلاعات منتشر شده بود. با انجام مکاتبات توانستیم از این عکس ها بهره مند شویم. همچنین از منابع کتابخانه ملی نیز بهره گرفتیم.»

«طهران و جنگ»، بازنمایی روایت هشت سال دفاع مقدس از کوچه ها و خیابان های تهران است و عکس های آن در ۴ بخش منتشر شده. «زندگی روزمره»، «موشک باران»، «اعزام» و «کمک های مردمی» عناوین این بخش ها را تشکیل می دهد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره چگونگی تقسیم بندی این بخش ها ابراز کرد:«این امکان وجود داشت که بخش های دیگری را هم به کتاب اضافه کنیم، اما به این نتیجه رسیدیم که همین بخش ها هم به خوبی فضای تهران را در سال های دفاع مقدس نمایش می دهد.»

«طهران و جنگ»، توسط معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قطع خشتی منتشر شده و شامل ۲۱۲ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.