کسب ۳ مدال با ارزش در جشنواره بین‌المللی قبرس

حضور مقتدرانه عکاسان فوکوس تیم در جشنواره بین المللی عکاسی قبرس. این جشنواره زیر نظر انجمن عکاسی آمریکا PSA و اتحادیه بین المللی عکاسان UPI برگزار شده و تحت حمایت فدراسیون جهانی هنر عکاسی FIAP است.

این جشنواره بزرگ با شرکت بی نظیر عکاسان بیش از ۱۲۵ کشور دنیا در دو بخش تجربی و فوتو ژورنالیست برگزار می شود. در بخش تجربی از بین ۲۶۴۶ اثر ارسالی ۶۲۲ اثر توسط داوران مجوز ورود به بخش نهایی راه گرفتند ، سهم ایران با ارسال ۱۲۵ عکس ، پذیرش ۵۸ اثر بوده است. در بخش معتبر فوتوژورنالیست در مجموعه از بین ۲۳۹۴ اثر ارسال از کل دنیا در مجموع داوارن ۶۷۷ اثر را قابل ارائه به بخش نهایی دانستند.

ایران در این بخش با ارسال ۱۶۵عکس با پذیرش ۷۵ اثر حضور شایسته ای را به ثبت رسانده اند .

عکاسان ایرانی راه یافته در این جشنواره عبارتند از:

در بخش تجربی: نفر اول, مسعود بهروان با ۲ عکس و کسب مدال طلای فیاپ و جایزه نقدی۴۵۰ یورویی برای عکس ( (parvaz
همینطور حضور احمد خطیری با ۳ عکس ، احمد سامعی با ۱ عکس ، علی رضا با ۱ عکس ، علی سامعی با ۴ عکس ، علیرضا عزتی با ۳ عکس ، امیر احمدی با ۲ عکس ، برنا میر احمدیان با ۱ عکس ، فرشید صفاری با ۴ عکس ، علامرضا مسعودی با ۳ عکس ، حمید بازرگانی با ۳عکس ، حمیرا یاسری با ۳ عکس ، کاوه بغدادچی با ۳ عکس ، مهدی مصباحی با ۱ عکس ، مهدی امیری با ۱ عکس ، مهدی اصباحی با ۱ عکس ، مجید شقای فر با ۲ عکس ، منصوره معصومی با ۱ عکس ، مهدی منتظری با ۲ عکس ، محسن رضایی با ۳ عکس ، محسن سعادت با ۲عکس ، نادر فرید احمدیان با ۲ عکس ، رضا گلچین با ۱عکس ، سلیمه باباجان با ۱ عکس و شهربانو(شیدا) بادلی با ۲ عکس در این جشنواره بین المللی حضور داشتند .

در بخش فتو ژورنالیسم :
احمد خطیری با دو اثر وکسب روبان افتخار FIAP و مدال طلای UPI برای عکس “alone”
رضا وهمی با راهیابی دو اثر وکسب روبان افتخار FIAP و مدال طلای ISF برای عکس”man”
همینطور حضور علی رضا با ۲عکس ، علی سامعی با ۳ عکس ، امین نظری با ۳ اثر ، داود اکبرزاده با ۳ عکس ، علامرضا مسعودی با ۲عکس ، حامد صدقی با ۲ عکس ، حمید رضا بازرگانی با ۳ عکس ، حمیرا یاسری با ۲ غکس ، حسین ساکی با ۱ عکس ، کاوه بعدادچی با ۴ عکس ، لیلا پازوکی با ۲ عکس ، مهدی رضوی با ۱ عکس ، حمید شاقری مقدم با ۳ عکس ، منصور معضومی با ۳عکس ، مسعود بهروان با ۳عکس ، محمد پلچین با ۳ عکس ، محمد توکلی با ۳ عکس ، محسن رضایی با ۲ عکس ، محسن سعادت با ۲ عکس ، ناصر فرید احمدیان با ۳ عکس، امید بارانی با ۱ عکس ، امید امیدواری با ۴ عکس ، رضا جکیمی با ۱ عکس ، سلیمه بابا کلام با ۱ عکس ، شهربانو(شیدا) بادلی با ۲ عکس و شرمین نصیری با ۳ عکس

در مجموعه ۵۰۴۰ اثر در این دو بخش از ۱۲۵کشور دنیا به این جشنوار بین المللی ارسال گردید که ۱۲۹۹ اثر به مرجله نهایی راه پیدا کرده است

عکاسان ایرانی با ارسال ۲۹۰ اثر در این دو بخش با ۱۳۳ اثر راه یافته به جشنواره و کسب ۳مدال طلای با ارزش FIAP , ISF,UPI و دو روبان (لوح افتخار FIAP توسط احمد خطیری ، رضا وهمی و مسعود بهروان با اقتدار کامل قدرت عکاسی عکاسان ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند . عکاسان صاحب مدال و روبان افتخار و اکثر عکاسان شرکت کننده در این جشنواره عضو کلوپ عکس فوکوس تیم هستند که نمایندگی فیاپ در ایران نیز به عهده این کلوپ می باشد.

تمامی عکاسان شرکت کننده در این عرضه بین المللی بدون هیچ کمک از نهاد و سازمان دولتی و خصوصی فقط با هزینه شخصی خویش مبادرت به کسب افتخار در این عرصه مهم و بین المللی برای ایران شدند که باعث افتخار جامعه هنری و بویژه عکاسی ایران است و جای بسی تامل و سئوال را به ذهن متبادر می کند که آبا با اختصاص اندکی هزینه و حمایت درصدی کوچک از میلیاردها میلیارد هزینه ای که در حوزه ورزش و فرهنگ ایران می شود، به این هنرمندان (افتخار آفرینان ) و ثروت های غنی فرهنگی هنری کشور نمی توان بهره بردای بسیار مناسب تر از آنها نمود.!

عکس ها در لینک زیر قابل مشاهده است
http://www.ggiodpc.com./

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.