عکس‌های «قادر عاقلی» از مصدومین شیمیایی

فارس :  نمایشگاهی از عکس‌های «قادر عاقلی» از مصدومین شیمیایی شهر سردشت در خانه عکاسان ایران به نمایش درمی‌‌آید. 
قادر عاقلی نمایشگاهی از آثارش را با موضوع مصدومین شیمیایی شهر سردشت ۴ تا ۱۰ تیرماه در خانه عکاسان ایران برپا می‌کند.
در این نمایشگاه حدود ۳۵ عکس سیاه و سفید از مردم و شهر سردشت به نمایش گذاشته می‌شود که حاصل تلاش دو ساله این عکاس است.
بمباران شیمیایی سردشت هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ از سوی رژیم بعث عراق به وقوع پیوست و طی آن هزاران نفر از مردم بی دفاع این شهر کشته و مجروح شدند. طی سال‌های بعد نیز کسانی که نجات یافته بودند عوارض شیمیایی این بمباران را به نسل‌های بعدی انتقال دادند.
قادر عاقلی ۲۰ سال پس از این واقعه، به سراغ مردم این شهر رفته و از زندگی آنها و عوارضی شیمیایی این بمباران که همچنان گریبانگیر مردم این شهر است، عکاسی کرده است. وی با نگاهی انسانی و بدون اغراق زندگی امروز مردم شهر سردشت را در قالب عکس‌هایی مستند اجتماعی به تصویر کشیده است.


بخشی از این نمایشگاه نیز به ویدئوآرت‌ و هنر مفهومی اختصاص یافته است و تصاویری با همین موضوع در قالب هنر مفهومی پخش می‌شود.
به گفته عاقلی تمامی عکس‌های این نمایشگاه به جز آخرین عکس ، سیاه و سفید است که در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: عکس‌های سردشت را به دلیل آن که ۲۰ سال از واقعه بمباران آن گذشته بود سیاه و سفید گرفتم تا به گونه‌ای گذشت زمان را القاء کند ولی آخرین عکس نمایشگاه را به نشانه عدم سیاه‌نمایی و همچنین امید مردم شهر سردشت به آینده رنگی گذاشته‌ام.
این عکاس جوان متولد ۱۳۶۱ است و تاکنون در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت داشته و جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف به خود اختصاص داده است.
نمایشگاه عکس سردشت از ۵ تیرماه تا ۱۰ تیر برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ به نشانی خانه عکاسان واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه؛حوزه هنری؛نمایشگاه خانه عکاسان ایران مراجعه کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.