«سرزمین من»، ویژه اردیبهشت منتشر شد

پیرمردی خوابیده بین رنگ ها، محصور بین سبزها و قرمزها و سفیدها، این نخستین «تصویر ایران زمین» است، تصویری با عنوان «خواب رنگ ها». «عطر گل بوی گلاب»، «شگفتی های ارس»، «عروسی هزار رنگ»، «پیچ و تاب بر سینه گندم زار» و «پیراهنی از طبیعت»، تصاویر دیگری از ایران است که در بخش «تصویر ایران زمین» ماهنامه ایران شناسی و ایران گردی «سرزمین من» وجود دارد.

بخش تاریخ نخستین شماره دوره جدید «سرزمین من» به پل های اصفهان؛ شاهدان زنده تاریخ ایران اختصاص دارد. «گذرگاه تماشایی»، چنین آغاز شده است:«اینها شاهدان تاریخند؛ شاهدان به ظاهر خاموشی که به هزار زبان در سخنند. سلسله ها و حکومت ها آمده اند و رفته اند. قرن ها گذشته و تاریخ بارها ورق خورده و آنها شاهد این اتفاقات بوده اند. پل های اصفهان نه تنها نظاره گران تاریخ بوده اند که در ذهن مردم این شهر هم یادآور خاطره های بی شماری هستند؛ خاطره هایی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و هویت هر نسل را به نسل پیش از خود گره می زند.»

در بخش طبیعت، تصاویری از سوسن چلچراغ و درخت راز در پارک ملی کویر، همراه با مطالبی درباره این موضوعات دیده می شود.

تاریخ و باستان شناسی این شماره از نشریه «سرزمین من» به قلعه رودخان اختصاص دارد.

«حیات وحش»، هم با عکس پرنده ای در تاریکی آغاز می شود. این مطلب که «سپیدپوش تاریکی» نام گرفته، به زندگی جغد سفید می پردازد.

مطالبی درباره موزه ملی، امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، جنگل های حرا در خلیج فارس و سرگذشت سوهان، برخی دیگر  از مطالب نخستین شماره از دوره جدید «سرزمین من»، ویژه اردیبهشت را تشکیل می دهد.

این نشریه که «رضا مختاری»، سردبیر آن است، به قیمت ۳۰۰۰ تومان در کیوسک های روزنامه فروشی عرضه می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.