فراخوان نخستین جشنواره عکس «خزر تا خلیج فارس»

نخستین جشنواره عکس «خزر تا خلیج فارس»، با هدف شناساندن موقعیت های اقتصادی- تجاری و صنعتی مناطق آزاد ششگانه ایران و همچنین مناطق ویژه اقتصادی کشور برگزار می شود.

«عکس خزر تا خلیج فارس»، «فرصت های شغلی در مناطق آزاد»، «بومیان مناطق»، «سنت ها و آیین های آنان» و «گردشگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی»، محورهای جشنواره عکس «خزر تا خلیج فارس» را تشکیل می دهد.

معرفی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منظر اکوتوریسم به عنوان پلی برای تبادل فرهنگ کشورها از دیگر محورهای این جشنواره است که توسط مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری و با همکاری «کلوپ عکس و فیلم فوکوس تیم» (نماینده فدراسین جهانی هنرعکاسی، فیاپ) برگزار می شود.

شرکت کنندگان می توانند عکس های خود را از مناطق آزاد کشور شامل کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، انزلی و مناطق ویژه اقتصادی سرخس، سلفچگان، سیرجان، ارگ جدید، ماهشهر، خرم آباد، شیراز، یزد، امیرآباد، بهشهر، عسلویه، بندرعباس، بوشهر، پیام و بندر شهید رجایی، تا ۲۵ اردیبهشت به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

آیین نامه عمومی:

– شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان آزاد است.

– هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ عکس رنگی، یا سیاه و سفید ارسال کند.

– شرکت کنندگان باید فرم تقاضای شرکت در مسابقه را تکمیل کرده و به همراه دو قطعه عکس پرسنلی از خود در اندازه ۳ در ۴ سانتی متر و در قالب CD یا DVD عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. (فرم تقاضای شرکت در جشنواره را نیز می توانید از سایت کلوپ فوکوس تیم www.focusteam.ir دریافت کنید.)

– بر روی CD یا DVD ارسالی نام و نام خانوادگی، شماره تماس و تعداد عکس ها نوشته شود. همچنین بر روی پاکت ارسالی علاوه بر اطلاعات شخصی قید شود: مربوط به جشنواره «خزر تا خلیج فارس».

– عکس ها باید به صورت فایل دیجیتال و مطابق با بالاترین کیفیت خروجی دوربین با فرمت Tiff یا Jpeg بر روی CD یا DVD به آدرس دبیرخانه ارسال شوند. از آنجا که داوری به صورت دیجیتال انجام می شود، نیاز به ارسال نسخه چاپی عکس ها نیست.

– فایل های دیجیتال ارسالی باید در حداقل اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر قابل چاپ باشند.

– عکس ها با عنوان عکس و شماره داخل فایل فرم تقاضا نام گذاری شوند. در نام گذاری فایل ها فقط از حروف انگلیسی استفاده شود. مثال عنوان پسر بچه: Pesar_Bache_01 یا بدون عنوان قید شود: Untitled_02

– پردازش و دستکاری در عکس، در حد اصلاح رنگ، نور و کنتراست، کادره کردن و تغییر سایز عکس مجاز است.

– برگزارکننده، حق استفاده از عکس های پذیرفته شده در سایت مناطق آزاد، چاپ کتاب، بروشور، یا انتشارات مربوط به مرکز را با حفظ حقوق و ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می دارد. همچنین، عکس های برتر به صورت نمایشگاهی به نمایش درخواهند آمد.

– صحت محل عکاسی، توسط مشاور مرکز مناطق آزاد بررسی خواهد شد.

– ارسال اثر توسط عکاسان به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی شده و هیچگونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.

– آثاری که برخلاف آیین نامه بوده، یا فاقد فرم شرکت در جشنواره باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.

– آثاری که پس از مهلت مقرر دریافت شوند، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد. (از آنجا که داوری آثار تنها دو روز پس از آخرین مهلت دریافت آثار است، بنابراین مهلت دریافت آثار به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.)

– عکس هایی که با قوانین ایران و شعائر مذهبی مغایرت دارند، در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

– ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش آیین نامه است. تصمیم گیری درباره مسائل پیش بینی نشده در این آیین نامه بر عهده برگزارکننده است.

– داوری به صورت رقابت تک عکس خواهد بود و مجموعه عکس ها به صورت تک عکس داوری خواهند شد.

مکان عکاسی:

همه عکس های ارسالی باید از شهرهای کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، انزلی، سرخس، سلفچگان، سیرج                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ان، ارگ جدید، ماهشهر، خرم آباد، شیراز، یزد، امیرآباد، بهشهر، عسلویه، بندرعباس و بوشهر که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در آن ها قرار دارند، گرفته شده باشند.

برگزار کننده: مرکز امور مناطق تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی آزاد ایران

دبیر جشنواره: علی سامعی (AFIAP)

هیات انتخاب و داوری: محمد رضا چایفروش، کیارنگ علائی و ابراهیم صافی

امتیازات:

در صورت تامین بودجه توسط حامی مالی، نفرات برتر راه یافته به بخش مسابقه در طول برگزاری مهمان جشنواره خواهند بود و می توانند از کارگاه های آموزشی نیز استفاده کنند.

در صورت تامین بودجه توسط حامی مالی، کتاب نفیس جشنواره چاپ و به راه یافته گان به بخش مسابقه اعطاء خواهد شد. در صورت عدم چاپ کتاب، گواهی شرکت اعطاء می شود.

زمان بندی:

آخرین مهلت دریافت آثار: ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰

انتخاب و داوری آثار: ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰

اعلام نتایج: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰

زمان برگزاری: ۱۸ تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.