فراخوان سومین مسابقه عکاسی از سفره های هفت سین

سومین مسابقه عکاسی از سفره های هفت سین توسط دبیرخانه سفره‌های ایرانی اسلامی و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (دفتر توسعه هنرهای تجسمی)، در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می شود.

آیین ها و رسوم غذایی در تدارک و گستردن سفره هفت سین اعم از تهیه، خرید، بازار، برخورد و نگرش اقوام ایرانی، آرایش سفره، نقش اعضای خانواده در تزیین این سفره، تکریم جایگاه پدر و مادر، نگاه‌های ویژه به حاشیه های این سفره، احترام به حریم سفره و …، محور موضوعات سومین مسابقه عکاسی از سفره های هفت سین را تشکیل می دهد.

هر عکاس می تواند حداکثر با ۵ قطعه عکس در بخش تک عکس و با ۳ تا ۵ عکس در بخش مجموعه، به صورت سیاه و سفید، یا رنگی، در قالب های آنالوگ، یا دیجیتال در این مسابقه شرکت کند.

شرکت کنندگان برای ارسال آثار خود تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند.

آیین نامه شرکت در مسابقه به این شرح است:

– برگزارکننده به منظور احترام به سایر شرکت کنندگان هیچ زمانی را برای تمدید مهلت دریافت عکس در نظر نخواهد گرفت.

– شرکت در این مسابقه هزینه ای در برنداشته و برگزارکننده از همه عکاسان و علاقه مندان برای حضور در این حرکت عکاسانه دعوت به عمل می آورد.

– برگزارکننده در تعیین و اعطای رتبه در هر دو بخش «تک عکس» و «مجموعه عکس» تمایزی قائل نیست.

– عکس ها می توانند به صورت تک رنگ، سیاه و سفید، یا رنگی و در قالب های آنالوگ و دیجیتال برای ارسال به دبیرخانه انتخاب شوند.

– گروه ارزیابی و داوری، حداکثر ۵۰ قطعه عکس را برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می کنند. به همه عکس هایی که در نمایشگاه پذیرفته شده باشند گواهی شرکت و مبلغ پانصد هزار ریال (پنجاه هزار تومان) به عنوان حق التصویر تعلق خواهد گرفت.

– برگزارکننده با توجه به اصل پویایی و پیشرفت و همچنین احترام به عکاس و مخاطب از پذیرش عکس‌هایی که در سایر مسابقه‌ها دارای رتبه بوده، یا جایزه ای را کسب کرده باشند، معذور است. ضمنا عکس هایی که در دوره های گذشته به این دبیرخانه ارسال شده باشند، به مرحله داوری راه پیدا نخواهند کرد. ملاک تشخیص در این اصل، برگزارکننده و گروه داوران هستند.

– هر متقاضی می تواند به صورت مستقل با ارسال حداکثر ۵ قطعه عکس در بخش تک عکس و با حداکثر ۵ قطعه عکس در بخش مجموعه عکس، شرکت کند.

۸- عکس های ارسالی تنها در اندازه ای که ضلع یکی از ابعاد عکس ۳۰ سانتی متر باشد، قابل پذیرش هستند. (مثلا: ۲۰ در۳۰- ۲۴ در ۳۰- ۳۰ در ۴۰)

۹- متقاضیان باید عکس های (اسلاید، نگاتیو، فایل) خود را در اندازه های تعیین شده با کیفیت مطلوب به صورت لوح فشرده -سی دی- به همراه یک نسخه چاپی مناسب (در صورت تمایل) در اندازه های ذکر شده مطابق با نسخه اصلی (سیاه سفید و رنگی)، ارسال کنند.

– در صورت ارسال آثار چاپ شده، به منظور مشارکت متقاضی در انجام امور دبیرخانه ای، خواهشمند است آثار خود را درون پوشه ای با نام خود قرار داده و در لوح فشرده -سی دی- رایت و به دبیرخانه ارسال کنند.

– عکس های دیجیتال، یا اسکن شده باید در ابعاد مناسب برای چاپ در نسخه نمایشگاه (۲۰ در ۳۰)، با فرمت JPG و با رزولوشن ۳۰۰dpi ارسال شود.

– عکس های ارسالی بر روی لوح فشرده (سی دی)، ‌باید با اندازه های اصلی با کیفیت ۳۰۰ dpi و با فرمت jpg ارسال شوند.

– برگزارکننده تنها ویرایشی را بر روی عکس می پذیرد که سندیت عکس را از بین نبرد، البته تنظیم نور و کنتراست و اصلاح رنگ قابل پذیرش است. ویرایش هایی که به وسیله ابزارها و نرم افزارها که منجر به اتلاق عنوان دخل و تصرف باشد عکس را از دور مسابقه خارج خواهد کرد.

– نامگذاری فایل عکس های ارسالی باید با حروف و اعداد انگلیسی انجام شود.

برای نامگذاری فایل ها ابتدا نام خانوادگی ثبت شود. سپس با قرار دادن نقطه عدد عکس ارسالی، بعد از خط فاصله تعداد آثار ارسالی ثبت شده و سپس با درج نقطه شماره همراه عکاس تایپ شود. (مثال:Rahimi.1-5.09123208842 و Rahimi.2-5.09123208842)

– لوح های فشرده آثاری که مورد پذیرش داوران قرار نگرفته باشند، پس از برگزاری مسابقه معدوم خواهند شد. این در حالی است که تصاویر چاپ شده ارسالی تنها به مدت دو ماه تقویمی (۶۰ روز) پس از آیین اختتامییه در دفتر «سایت لقمه» به منظور مراجعه و دریافت عکاسان و شرکت کنندگان نگهداری می شود. برگزارکننده پس از این موعد هیچ مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری آثار نخواهد داشت.

– برگزارکننده ضمن به کاربردن نهایت کوشش خود در حفظ و نگهداری عکس ها، هیچگونه مسئولیت را در قبال آسیب های ناشی از ارسال نامطلوب را نمی پذیرد.

– دبیرخانه مسابقه به طور قطع آثار دریافتی پس از مهلت اعلام شده را نخواهد پذیرفت.

– عکس های دریافتی که فاقد «فرم تکمیل شده شرکت در مسابقه» باشند، پذیرفته نخواهند شد.

– ستاد برگزاری، ارسال کننده را مالک عکس می شناسد، اما در صورت تشخیص خلاف این نکته، برگزارکننده همه امتیازهای متعلقه را سلب و عکس مربوطه را از دور مسابقه حذف خواهد کرد.

– برگزارکننده مجاز است تا از عکس های منتخب گروه داوران در امور مربوط به تبلیغات دبیرخانه، نمایشگاه و چاپ کتاب با ذکر نام عکاس استفاده کند.

– همه متقاضیان شرکت در مسابقه که در داخل، یا خارج از کشور می توانند با ارسال فایل مقادیر خواسته شده به نشانی (ایمیل) الکترونیکی: loghme@gmail.com در این رقابت شرکت کنند. اطمینان از دریافت آثار ارسالی بر عهده متقاضی است.

– ارسال آثار به منزله قبول آیین نامه شرکت در مسابقه و تایید مالکیت عکس ها است.

– تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزارکننده است.

فرم فراخوان در سایت لقمه (www.loghme.com) قابل دریافت است.

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به وسیله پست به نشانی خیابان شریعتی، خیابان بوشهر، پلاک ۱۹ ، یا پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی loghme@gmail.com به دبیرخانه ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۷۷۶۰۴۱۴۴-۷۷۶۴۷۸۶۱ در تهران و شماره های همراه: ۰۹۱۲۳۲۰۸۸۴۲- ۰۹۱۹۶۴۵۹۶۷۹و ۰۹۳۶۷۸۳۲۸۹۶ تماس بگیرید، یا با نشانی loghme@gmail.com مکاتبه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.