آغاز تور نمایشگاهی تصویر سال در آن سوی مرزها

در نخستین ایستگاه همکاری موسسه فرهنگی اکو و تصویر سال، گالری اکو با ارائه منتخبی از آثار دوره های مختلف نمایشگاه تصویر سال، در تهران گشایش یافت.

«سیف‌اله صمدیان»، در این باره عنوان کرد:«از نخستین دوره های جشن تصویر سال بر آن بودیم که با برنامه ریزی دقیق، امکان ارائه آثار منتخب دوره های مختلف تصویر سال را در سایر کشورهای جهان نیز فراهم کنیم.»

او گفت:«اصلی ترین مساله در برنامه ریزی و انتخاب مراکز نمایشگاهی کشورهای مقصد از سوی برگزارکنندگان جشن تصویر سال، حفظ استقلال و غیردولتی بودن مجموعه آثار ارائه شده در تصویر سال بود. به نحوی که هر گونه ارائه آثار باید صرفا در قالب یک برنامه فرهنگی هنری از آثار هنرمندان ایرانی به ویژه جوانان در رشته های مختلف هنرهای تصویری در سایر نقاط دنیا ارائه شود. آن هم در زمانه ای که جو سیاست زده غالب جهانی هر گونه حرکت مستقل و صرفا هنری را تحت الشعاع خود قرار می دهد. از این رو در اولین ایستگاه حرکت به آن سوی مرز موسسه فرهنگی اکو که تنها نهاد مسئول فرهنگی و هنری در رابطه با کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای است و از پیش از انقلاب دفتر آن فقط در تهران مستقر بوده و حتی ریاست اجرایی آن از طرف همه کشورهای عضو اکو انتخاب می شود به عنوان پل ارتباطی هنرمندان عضو تصویر سال و هنرمندان کشورهای همسایه انتخاب کردیم.»

صمدیان یادآوری کرد:«همکاری در افتتاح گالری موسسه فرهنگی اکو در تهران، دومین مشارکت در جریان برگزاری هشتمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر بود. در اولین مرحله، نمایش ویژه فیلم های چهار کشور عضو اکو -ترکیه، افغانستان، ایران و قزاقستان- به انتخاب رضا میرکریمی -کارگردان شاخص ایرانی-  در یک سانس ویژه روز ۱۹ اسفند در قالب نمایش ویژه ۹ فیلم کوتاه و نیمه بلند در جشنواره فیلم تصویر بود که با استقبال دوستداران سینما مواجه شد.»

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، در مراسم افتتاح گالری اکو در تهران که روز شنبه ۲۱ اسفند در خیابان اقدسیه تهران برگزار شد، هنرمندانی از جمله «نصرا… افجه ای»، «غلامحسین امیرخانی»، «مهدی عسگرپور»، «رضا میرکریمی» و همچنین وزیر فرهنگ تاجیکستان و سفرای کشورهای همسایه در ایران حضور داشتند و ۶۰ اثر از هنرمندان کاریکاتوریست، طراح گرافیک و عکاس ایرانی به نمایش درآمد.

بر اساس توافق های صورت گرفته میان برگزار کنندگان جشن تصویر سال و مسئولان موسسه فرهنگی اکو، قرار است پس از افتتاح گالری اکو در تهران این نمایشگاه ها پس از ایران، اوایل سال آینده در کشورهای عضو اکو با اعلام اسامی هنرمندان هر یک از گروه های نمایشگاهی و نیز امکان بررسی همراهی تعدادی از هنرمندان در هر یک از تورهای نمایشگاهی در کشورهای دیگر نیز عرضه شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.