کتاب عکس «ایران سرای جاویدان» به زودی در بازار نشر

شصتمین کتاب «افشین بختیار» به زودی منتشر می شود.

این کتاب که «ایران سرای جاویدان»، نام دارد، آخرین روزهای چاپ را پشت سر می گذارد و تا پایان سال جاری وارد بازار نشر می شود. بختیار، که در زمینه چاپ کتاب های عکس، پرکارترین عکاس به شمار می آید، در گفت و گو با دوربین.نت، درباره مشکلاتی که به عنوان مولف با آن ها درگیر است، گفت:«کتاب هایم را ناشر چاپ می کند، اما هیچ زمان راضی نبوده ام که کتابم را ناشر چاپ کند، چرا که منافع چاپ کتاب به او می رسد.»

بختیار، تاکید کرد که این فقط یکی از مشکلات چاپ کتاب عکس است. مشکل دیگر، نداشتن سرمایه لازم برای چاپ کتاب توسط عکاسان است. او گفت:«یک کتاب عکس خوب برای انتشار، به حداقل ۶۰-۷۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و این مبلغ به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون نیز می رسد که هزینه اش از عهده من به عنوان یک عکاس، خارج است.»

یکی دیگر از مشکلاتی که وی از آن نام می برد، تجدید چاپ کتاب است. وی افزود:«عکاس ها در تجدید چاپ کتاب، حق کپی رایت دریافت نمی کنند. سهم آن ها از چاپ مجدد کتاب، مبلغی ناچیز، یا چند جلد از کتاب است.»

این عکاس درباره شصتمین کتاب خود نیز توضیح داد:«ایران سرای جاویدان، شامل حدود ۴۰۰ عکس از طبیعت، معماری و مردم ایران است که توسط انتشارات سرزمین اهورایی منتشر می شود.»

کتاب عکس های بختیار با موضوع ایران، تصاویری را که وی از ۲۰ سال پیش تاکنون به ثبت رسانده، دربرمی گیرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.