کارگاه تکنیک های مدرن اصلاح پرتره برگزار شد

الهام صالح/دوربین.نت: کارگاه آموزش تکنیک های مدرن اصلاح پرتره، با حضور مهمانانی مانند «اسماعیل عباسی»، «ویلیام هارتونیان» و «مهرداد عسگری»، جمعه ۲۹ بهمن در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

ترکیب خلاقیت و دانش

«علی رجبی»، در بخش نخست این کارگاه که تحلیل ساختاری فرامین متفاوت در اصلاح یک پرتره را دربرمی گرفت، از رفع معضلات جامعه عکاسی و گرافیک به عنوان یکی از اهداف مرکز آموزشی آترین نام برد و درباره هدف برگزاری دومین کارگاه آموزشی فتوشاپ با موضوع تکنیک های مدرن اصلاح پرتره، گفت:«هدف از برگزاری این سلسله کارگاه ها، آموزش تکنیک های نرم افزار فتوشاپ و در نهایت اصلاح نواقص عکس ها از طریق این نرم افزار است که به ارتقاء کیفیت عکس ها می انجامد.»
او از اصلاح پرتره به عنوان یکی از دغدغه های عکاس ها نام برد و ضمن اشاره به این نکته که شناخت ابزارهای فتوشاپ به تنهایی نمی تواند در رفع نواقص عکس ها مفید باشد، ابراز کرد:«برای به دست آوردن یک عکس خوب، صرفا آشنایی با نرم افزارها و تکنیک ها کافی نیست، بلکه باید خلاقیت و دانش خود را با یکدیگر ترکیب کنیم.»
رجبی، اصلاح نور را نخستین قدم در ادیت عکس ها برشمرد، اما تاکید کرد که برای داشتن یک عکس خوب، پیش از هر نکته دیگر، عکاس باید بهترین عکس ها را به ثبت برساند تا بهترین خروجی را نیز به دست بیاورد.
مدرس کارگاه آموزشی تکنیک های مدرن اصلاح پرتره، همچنین بر آگاه بودن عکاس بر شرایط عکاسی و هدفمند بودن ادیت عکس ها تاکید کرد و گفت:«وجه تمایز عکاسان کم تجربه و حرفه ای این است که عکاسان حرفه ای هنگام ثبت لحظه ها به شرایط عکاسی واقف هستند و می دانند چه نکاتی را در ادیت عکس ها اعمال خواهند کرد.»
وی به شرکت کنندگان در کارگاه توصیه کرد تا برای ثبت عکس هایی بهتر و اعمال ویرایش های هدفمند روی عکس ها، به مشاهده عکس هایی با کیفیت خوب بپردازند و از ویرایش های اغراق آمیز روی پرتره ها پرهیز کنند.

دنیای شگفت انگیز اصلاح پرتره

آغازگر بخش دوم کارگاه آموزشی تکنیک های مدرن اصلاح پرتره، نمایش کلیپ اصلاح پرتره بود.
این بخش به موضوع «دنیای شگفت انگیز ویرایش پرتره» اختصاص داشت و در آن مباحثی مانند فرایند اصلاح پوست در فتوشاپ و فاکتورهای مورد نیاز در ادیت پوست، مطرح شد. شناخت و نحوه اصلاح و زیباسازی چشم از مباحث دیگر این بخش بود. رجبی، دراین باره توضیح داد:«چشم از قسمت های مختلفی برای اصلاح تشکیل شده است که هر یک از این بخش ها، به اجرای فرامین خاصی برای زیباسازی نیاز دارد.»
در این بخش، نکاتی نیز درباره اصلاح و زیباسازی دقیق بر روی دندان ها و مو، توسط مدرس کارگاه عنوان شد.
سومین بخش کارگاه آموزشی تکنیک های مدرن اصلاح پرتره نیز آغازی متفاوت داشت. در این قسمت، پروژکتورهایی بر صحنه قرار گرفت تا حین آموزش تکنیک های اصلاح پرتره، عملیات عکس برداری و تاثیر و اهمیت نقش گریم سوژه در تسریع اصلاح پرتره به صورت زنده آموزش داده شود. رجبی دراین باره گفت:«در گریم و سپس عکاسی از سوژه، ارتباط بین سوژه، گریمور و عکاس از اهمیت بسیاری برخوردار است و هماهنگی این سه با یکدیگر می تواند عملکرد ابزارهای ادیت را در فتوشاپ سرعت بخشد.»
در این بخش، درباره کاربرد فیلتر MASKPRO، در برش مو و درخت هم به شرکت کنندگان اطلاعاتی ارائه شد.
سایت آموزش مجازی فتوشاپ
رجبی؛ مدرس این کارگاه، از راه اندازی مرکز آموزشی آترین خبر داد و درباره اهداف تاسیس این موسسه آموزشی گفت:«موسسه آترین، یک موسسه آموزش مجازی فتوشاپ است و آموزش این نرم افزار به صورت حرفه ای و دسترسی آسان تر کاربران در سراسر نقاط ایران به مباحث آموزشی، از اهداف آن به شمار می رود.»
وی از برگزاری سمینارها و کارگاه های تخصصی در زمینه آموزش نرم افزارها، انتشار مجله فتوشاپ حرفه ای و پاسخ به پرسش های کاربران در زمینه نرم افزارها، به عنوان برخی از برنامه های این موسسه آموزشی نام برد.
او همچنین در بخش سوم کارگاه، به معرفی نرم افزار Portraitprofessional، به عنوان یک نرم افزار ساده اصلاح پرتره پرداخت.
اهدای جوایز به برندگان قرعه کشی، پایان بخش این کارگاه بود. اسماعیل عباسی، ویلیام هارتونیان و مهرداد عسگری، اهدای این جوایز را بر عهده داشتند.
کارگاه آموزشی تکنیک های مدرن اصلاح پرتره، جمعه ۲۹ بهمن توسط موسسه آموزشی آترین در حوزه هنری برگزار شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.