«خانه هنر» هنرمندان عکاس را میزبانی می‌کند

با رونمایی از ۱۲۴ عکس سیاه و سفید، «خانه هنر» از آخرین جمعه آذرماه میزبان هنرمندان عکاس می‌شود.
به‌گزارش واحد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی «خانه هنر»، ۱۲۴ عکس از ۸۰ هنرمند، نخستین حضور هنرمندان عکاس در «خانه هنر» است. نگارخانه‌های «ملک»، «پاسارگاد» و «الهیه»، برای نخستین‌بار از روز جمعه ۲۷ آذر ماه جاری میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمندان عکاس می‌شود. در این نمایشگاه با عنوان «سفید سیاه» ۴۴ هنرمند با تک عکس، ۲۸ هنرمند با دو عکس و هشت هنرمند نیز با سه عکس در نمایشگاه حاضرند.
در گالری «الهیه» عکس‌هایی از هنرمندانی عرضه می‌شود که آثارشان را به‌صورت تک عکس ارایه کرده‌اند. سیف‌الله صمدیان، پیمان هوشمندزاده، ساتیار امامی، مرتضی فرج‌آبادی، سام جابرانصاری، حامد بهداد، آیدین رهبر، امین اصلانی، آرش فایض، کارن جان‌نثاری، نوید سجادی حسینی، هومن نوبخت، مریم فخیمی و… از آن جمله‌اند.
نادر سماواتی، علی قربان‌زاده، محمدرضا جهان پناه، علیرضا فانی، عسل کاظمیان، بابک زیرک، برمک کنی‌فر، مهدی منصوری، سیلویا برکرمایر – از کشور آلمان – و… نیز ازجمله هنرمندانی هستند که هرکدام با دو عکس در این نمایشگاه حاضرند که آثارشان در گالری «ملک» عرضه می‌شود.
بنا بر این گزارش، حمید جبلی، آنینا اندریوفسکا – از کشور لهستان -، کیمیا رهگذار، امید مهدی‌زاده، ساسان ابری، پدرام لسانی، پویا صارمی، نسترن میرشریفی و… نیز هر یک حاصل کارشان را با سه عکس سیاه و سفید در گالری «پاسارگاد» به‌نمایش می‌گذارند.
آثار هنرمندان براساس تعداد آثار ارایه شده در نمایشگاه در هر گالری تقسیم‌بندی شده‌ است.
به گفته‌ی مدیر هنری خانه هنر، همزمان با مراسم گشایش این نمایشگاه عکس، کتاب «سفید سیاه» در ۵۰ صفحه رونمایی می‌شود. مخاطبان نمایشگاه می‌توانند این کتاب را با امضا و دست‌خطی از هنرمند مورد علاقه‌شان دریافت کنند.
نمایشگاه «سفید سیاه» از ۲۷ آذر تا ۸ دی‌ماه سال جاری واقع در خیابان شریعتی، ضلع شمال‌غربی پل صدر، شماره ۱۷۱۶ برپاست. این نمایشگاه تنها در روزهای پنجم و ششم دی‌ماه تعطیل است.
روز سه‌شنبه نمایشگاه مجسمه‌ی گروهی از شاگردان پرویز تناولی به پایان رسید تا «خانه هنر» آماده برپایی نخستین نمایشگاه عکس از ابتدای راه‌اندازی خود باشد.
بخشی از عواید این نمایشگاه‌، همچون سایر نمایشگاه‌هایی که در«خانه هنر» برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.