گزارش عملکرد سالانه بازرسان انجمن صنفی عکاسان

بازرسان انجمن صنفی عکاسان، چهارشنبه ۲۹ دی در نشستی، به منظور اطلاع رسانی به جامعه عکاسی و اعضای انجمن در طول یک سال اخیر، گزارشی از عملکرد این انجمن را ارائه کردند.
به گزارش آژانس عکس خبری ایران، دوربین.نت، «حسن غفاری»، یکی از بازرسان این انجمن در این نشست، ضمن اشاره به تقاضای تشکیل انجمن عکاسان ایران در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ و برگزاری نخستین مجمع عمومی در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۸۸، درباره تعداد جلسات برگزار شده، چنین توضیح داد:«نخستین جلسه هیات مدیره، در ۱۳ دی ۸۸ و آخرین جلسه نیز ۲۶ دی ۸۹ برگزار شد. تاکنون تعداد جلسات رسمی انجمن به ۴۱ جلسه می رسد. ۲ جلسه فوق العاده و ۵ جلسه غیر رسمی هم به منظور بازبینی فعالیت های انجمن داشته ایم.»



۸۷۷ نفر عضو انجمن هستند

بازرس انجمن، از ارائه ۲۰ قطعه عکس در ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی متر به عنوان نمونه کار، ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی، پذیرفتن مواد ذکر شده در اساسنامه، تکمیل فرم عضویت، ارائه ۲ قطعه عکس و پرداختن حق عضویت سالانه به مبلغ ۸۰ هزار تومان، به عنوان برخی از شرایط عضویت در انجمن صنفی عکاسان بازرس انجمن، نام برد و درباره مبلغ حق عضویت نیز گفت:«پیش از این حق عضویت، ۱۲۰ هزار تومان عنوان شده بود، اما به این دلیل که مکان اصلی انجمن توسط شرکت نورنگار در اختیار هیات مدیره قرار گرفته است، اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند حق عضویت را به مبلغ ۸۰ هزار تومان کاهش دهند.»
وی همچنین ابراز کرد:« ۴۰ هزار تومان از مبلغ عضویت افرادی که تا پایان امسال به عضویت انجمن درمی آیند، به عنوان حق عضویت ۶ ماهه نخست سال آینده آن ها محسوب می شود.»
بر اساس گفته های غفاری، ۱۱۶۶ نفر درخواست عضویت در این انجمن را داشته اند که از این تعداد، ۸۷۷ نفر به عضویت آن درآمده اند. نورنگار، حامی انجمن نیز پرداخت عضویت ۲۴ نفر از اعضا را تقبل کرده است.



اعضا شکیبا باشند

کمال الدین شاهرخ، بازرس دیگر انجمن صنفی عکاسان هم در این نشست گفت:«در طول یک سال اخیر، آیین نامه داخلی سامان گرفته و تدوین آن به مرحله نهایی نزدیک می شود. این آیین نامه تا پایان امسال به تصویب می رسد و اعضا به اجرای مفاد آن موظف می شوند.»
تدوین این آیین نامه، صدور گواهی عکاسی برای اعضا و راه اندازی سایت انجمن، نیز از برنامه هایی بود که غفاری از اجرای آن ها در آینده نزدیک و پس از دریافت پروانه بهره برداری خبر داد.
به گزارش دوربین.نت وی از جامعه عکاسی و اعضای انجمن صنفی عکاسان خواست تا شکیبا باشند و ابراز کرد:«اعضا تا تایید پروانه بهره برداری انجمن توسط وزارت کشور صبر کنند. آن ها می توانند پس از این اتفاق، شاهد سرعت گرفتن فعالیت های انجمن باشند.»
غفاری همچنین از عکاسان خواست تا با توجه به وقت آزاد و تخصص خود، این انجمن را یاری دهند و در صورت انتشار کتاب، آن را به دفتر انجمن ارسال کنند.
گفتنی است مریم زندی، سیف الله صمدیان، محسن راستانی، فرزاد هاشمی، افشین شاهرودی، ساعد نیک ذات و سعید دستوری، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.