«بامداد» نخستین نمایشگاه انفرادی عکس سیف‌اله صمدیان

نخستین نمایشگاه انفرادی عکس سیف‌اله صمدیان با عنوان «بامداد» از روز جمعه ۱۲ آذر ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

او که عکاسی را از ۱۵ سالگی در سال ۱۳۴۷  با دستیاری برادر بزرگترش در تاریکخانه عکس در انباری خانه شان در ارومیه آغاز کرده حالا پس از ۴۲ سال تجربه در زمینه‌های مختلف عکاسی به‌ویژه عکاسی مستند اجتماعی و بیش از ۳۰ سال فعالیت در عرصه‌های اجرایی نمایشگاه های عکاسی در داخل و خارج از کشور و برگزار کننده هفت دوره جشن تصویر سال، نخستین نمایشگاه انفرادی عکس خود را در تهران به تماشا می‌گذارد.

بهانه‌ی اصلی صمدیان برای برگزاری این نمایشگاه علاقه دیرپای او به شعر است که به مناسبت هشتادوپنجمین سالروز تولد احمد شاملو برپا می‌شود.

این نمایشگاه دربر گیرنده‌ی عکس‌هایی است که در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ در خانه‌ی احمد شاملو در “دهکده” – پردیس کرج- گرفته شده‌اند.

«بامداد» شامل ۲۰ قطعه عکس سیاه و سفید این هنرمند در ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتیمتر است که از ۱۲ تا ۲۲ آذرماه جاری در نگارخانه‌ی شماره ۶، واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه هجدهم، پلاک شش، طبقه هم‌کف دایر است.

هم‌زمان با گشایش این نمایشگاه مجموعه‌ی آثار به‌نماش درآمده در قالب کاتالوگی با همکاری نشر نظر با مقدمه‌ی سیف اله صمدیان و نوشتاری از آیدا شاملو منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.