ششمین جشنواره عکس رشد افتتاح شد

نمایشگاه آثار عکاسان شرکت‌کننده در ششمین جشنواره عکس رشد در موسسه فرهنگی و هنری صبا افتتاح شد.
به گزارش  ستاد خبری ششمین جشنواره عکس رشد، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه «محمد ناصری» مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی و «همتی» دبیرعلمی جشنواره، جمعی از عکاسان و هنرمندان و همچنین دیگر مدیران دفتر انتشارات کمک آموزشی حضور داشتند.
«محمد ناصری» مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی با اشاره به دوره‌های پیشین این جشنواره و برپایی نمایشگاه، هدف از برگزاری نمایشگاه عکس رشد را غنی‌سازی آرشیو عکس آموزش و پرورش و همچنین زمینه‌سازی برای ایجاد رقابتی سالم و کشف استعدادها در این حوزه عنوان کرد.
وی تفاوت این دوره با نمایشگاه‌های قبلی را کاهش تنوع در رشته‌ها و گرایش‌ها عنوان کرد و بیان داشت: کاهش رشته‌ها و گرایش‌های این دوره از جشنواره باعث تخصصی‌تر شدن جشنواره شده است و داوران به صورت تخصصی به ارزیابی آثار پرداخته‌اند.
ناصری همچنین از امکانات ویژه برای شرکت‌کنندگان شهرستانی خبر داد و افزود: کلیه هزینه‌های رفت و آمد بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان شهرستانی از این نمایشگاه رایگان است.
بر اساس این گزارش، در این مراسم همتی گزارشی از روند کار دبیرخانه ششمین جشنواره عکس رشد ارائه داد.
وی در سخنانی گفت: دبیرخانه این دوره از جشنواره پس از اعلام فراخوان تعداد ۷۶۰۴ عکس از ۹۱۲ عکاس دریافت کرد که بعد از بررسی، تعداد ۲۲۳ اثر از ۱۳۷ عکاس را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
وی ادامه داد: به انتخاب هیئت داوران، در گروه سنی بزرگسال ۶۴ عکس در گرایش «آموزش و پرورش» و ۹۴ عکس در گرایش «ایران سرزمین من» و همچنین در بخش دانش‌آموزی با موضوع آزاد ۶۵ عکس و در مجموع ۲۲۳ اثر برای راهیابی به نمایشگاه انتخاب شده‌اند.
به گزارش ستاد خبری جشنواره، این نمایشگاه از امروز (پنجم مهر ماه) میزبان بازدیدکنندگان است و ساعت بازدید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ خواهد بود.
همچنین مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره عکس رشد که با اهدای جوایز به برگزیدگان همراه است، روز یازدهم مهر ماه ساعت ۱۴ در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.