نمایشکاه گروهی عکس «دومینوی خاکستری» در آبادان

نمایشگاه گروهی عکس «دومینوی خاکستری»  با ۲۳ عکس از هشت عکاس روز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ در گالری هنرمندان آبادان برپا می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از حسین جلودار، امیر عبیداوی، یلدا معیری، امین نظری، علی سلطانی‌تهرانی، صابر قاضی، اسحاق آقایی و علی محمدی به نمایش گذاشته خواهد شد.

در بیانیه این نمایشگاه آماده است: «داستان جنگ شباهت غریبی به بازی دومینو دارد. اولین ضربه که به اولین قطعه بخورد دیگر قرار نیست، بایستد و می‌رود و می‌رود و می‌رود… .

پیروزی و شکست پی‌درپی دست به دست می‌شود، جابه‌جا می‌شود و می‌رود و می‌رود و می‌رود.

آدمیان جنگ، قطعات این داستان به هم خوردن‌ها و افتادن‌هایند و چه بخواهی و چه نخواهی هر که را در جغرافیای این نبرد سخت و فرساینده باشد، با خود خواهد برد.

جنگ هشت ساله ایران و عراق هیچ گاه زمان مشخص آغازینی نداشت و هیچ گاه پایان دقیقی به خود ندید.

قصه عکاسی از جنگ و درباره جنگ عمری به درازای تاریخ عکاسی دارد و سرشار از تصاویر و روایت‌های چندگانه و چند ضلعی است و بستگی به آن دارد که عکاس از کدام افق و منظر بدان می‌نگرد.

اما هرچه باشد بدرقه شورمندانه مادر از جوانک بسیجی و سرباز و استقبال غمگنانه‌اش از پیکر بی‌جان پاره وجودش از دایره تنگ جنگ فراتر می‌رود و تاریخ را در می‌نوردد و عکاسی سایه‌وار به دنبال این سرنوشت همراه می‌شود.

خرابی‌ها و ویرانی‌ها به ظاهر ترمیم می‌شوند، فقدان‌ها کم‌رنگ می‌شوند، رشادت‌ها و فداکاری‌ها غبار فراموشی می‌گیرند، نسل‌های بازمانده نو می‌شوند، بازارها و خیابان‌ها رونق می‌گیرند و… اما عکاسی دوباره راه یادآوری روزگار جنگ را باز می‌گذارد.

نمایشگاه عکس پیش رو حاصل نگاه تنی چند از عکاسان است که خود مستقیم و یا غیرمستقیم قطعه‌ای از دومینوی جنگند و اینک در  بزنگاه امروز برشی از روایت عکاسانه خود را به اشتراک گذارده‌اند.»

نمایشگاه عکس «دومینوی خاکستری» ساعت ۱۸ در گالری هنرمندان شهرستان آبادان به نشانی خیابان امیری، تقاطع خاقانی به زابل، افتتاح خواهد شد و تا ۲۱ آذر ۹۸ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.