نمایشگاه عکس تاریخی «گذر» در موزه عکسخانه شهر


نمایشگاه عکس تاریخی «گذر»، عکس‌های قدیمی شهر سیرجان، از روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه حاصل پژوهشی کتابخانه‌ای است. این پژوهش به کوشش «رضا سیوند» گردآوری شده و در کتابی به همین نام منتشر شده است. «رضا سیوند» دانش آموخته سینما و پژوهشگر تاریخ عکاسی است.

آثار در ۴۴ قطعه عکس ۲۰×۳۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد. عکس‌ها توسط عکاسان شهر سیرجان در دوره قاجار و پهلوی به ثبت رسیده است و با تکیه بر تصاویر به جامانده از عکاسخانه برادران بروخیم گردآوری شده است.
قابل ذکر است، همزمان با گشایش نمایشگاه عکس تاریخی «گذر» آیین رونمایی از کتاب «گذر، سرگذشت پیدایش عکاسی در سیرجان» نیز برگزار خواهد شد. این کتاب به معرفی هنرمندان، عکاسان شاخص و عکاسخانه‌ها، آغازگرهای عکاسی در سیرجان و کسانی که در این مسیر نقش داشتند، پرداخته که توسط نشر زمزمه سحر به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.