اختتامیه سومین گرنت عکاسی علی هویسی برگزار شد

آئین پایانی سومین دوره گرنت عکاسی علی هویسی با حضور خانواده ایشان، تعدادی از پیشکسوتان عکاسی خوزستان و علاقمندان به عکاسی برگزار شد.

این برنامه به مناسبت (۱۹ آگوست) روز عکاسی، همراه با چهار نشست عکاسی ، شب گذشته در اهواز به پایان رسید.

موسسه فرهنگی هنری باغچه با حمایت خانواده هویسی بعد از سه سال از درگذشت عکاس جوان خوزستانی، علی هویسی، سومین دوره گرنت عکاسی با نام این عکاس را برگزار کرده است.

به علت درگذشت این عکاس جوان در سن ۲۲ سالگی و به یاد او، طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، یک عکاس زیر ۲۳ سال و یک عکاس بدون محدودیت سنی، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی خود هر کدام تا سقف یک و نیم میلیون تومان از سوی خانواده هویسی مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

طبق تصمیم دبیر اجرایی و هیات داوران در راستای اهداف آموزشی گرنت و ارتقای سطح دانش عکاسان، امسال نیز تعدادی از شرکت کنندگان بعنوان منتخب مرحله اول معرفی شدند و برای آموزش این افراد زیر نظر داوران گرنت، کلاس های آموزشی برگزار شد.

کیانا اسماعیل وندی، سیاوش انصافی، مریم نژادصفاری، کاوه زهدی، مهنوش اورک، محمدرضا صالحی و پردیس مرادی ، ۷ منتخب مرحله اول از سومین دوره گرنت عکاسی علی هویسی بودند که با راهنمایی و مشاوره ی چند تن از اساتید عکاسی پروژه های خود را کامل تر کردند.

هیات داوران سومین گرنت عکاسی علی هویسی، آقایان مسعود رضایی، امیرحسین کردونی و نوید ریحانی، از بین آثار دریافت شده به دبیرخانه ی این گرنت و در نهایت از بین ۷ نفر عکاس راه یافته به مرحله نهایی، «خانم مریم نژاد صفاری» را در «بخش زیر ۲۳ سال» ، شایسته تقدیر دانستند و «خانم مهنوش اورک» را بعنوان «برگزیده بخش آزاد» و «خانم کیانا اسماعیل وندی» را بعنوان «برگزیده بخش زیر ۲۳ سال» معرفی کردند که دو جایزه نقدی گرنت (هر کدام یک و نیم میلیون تومان) همراه با تندیس گرنت و لوح تقدیر به این برگزیدگان تعلق گرفت و دو برنده گرنت موظف هستند این کمک هزینه را صرف تکمیل پروژه ی عکاسی خود کنند.

لازم به ذکر است گرنت عکاسی علی هویسی، اولین گرنت عکاسی خوزستان و دومین گرنت عکاسی ایران بحساب می آید و تاکنون مورد حمایت هیچ نهاد دولتی نبوده و فقط با حمایت خانواده علی هویسی و موسسه فرهنگی هنری باغچه و جمعی از دوستان علی هویسی برگزار شده است.

همچنین در این برنامه مخاطبان در نشست های جداگانه و بصورت رایگان ، پای صحبت های ۵ عکاس فعال خوزستانی نیز نشستند. اکبر ظاهری عکاس فعال خیابانی و مصطفی غلامنژاد عکاس فعال صنعتی هر کدام علاوه بر نمایش بخشی از آثار خود، در مورد تجربیات شخصی شان صحبت کردند و بنیامین بهادری نیز پیرامون عکاسی آنالوگ مطالبی را برای مخاطبان عرضه داشت و در نهایت نوید ریحانی و ثنا احمدی در یک گفت و گوی دونفره که همراه با پخش بخشی از آثار خانم احمدی بود در مورد سبک و ماهیت آثار ایشان صحبت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.