نمایشگاه عکس تاریخی «کهن قاب همدان»

نمایشگاه عکس تاریخی «کهن قاب همدان» از روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه حاصل پژوهشی کتابخانه‌ای و گفت‌وگو محور بوده که از لحاظ اهداف، بنیادی و از لحاظ اهمیت و روش، اسنادی و تاریخی است. این پژوهش به کوشش «سمیرا سبزی» گردآوری شده و در کتابی به نام «تاریخ عکاسی در همدان» منتشر شده است. «سمیرا سبزی» عکاس، خبرنگار، پژوهشگر و فعال حوزه‌ی اجتماعی همدان است.

در این نمایشگاه ۴۴ قطعه عکس به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها توسط عکاسان ایرانی و خارجی دوره قاجار و اوایل پهلوی به تصویر کشیده شده‌اند و از منابع مختلفی چون آلبوم خانه‌ی کاخ گستان، آرشیو کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران، آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی غرب کشور، آرشیو کتابخانه‌ی دانشگاه هاروارد و دیگر مراکز آرشیو عکس تاریخی گردآوری شده است.

قابل ذکر است، همزمان با گشایش نمایشگاه عکس تاریخی «کهن قاب همدان» مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» نیز برگزار خواهد شد. این کتاب به معرفی هنرمندان، عکاسی‌‌های شاخص و عکاسخانه‌ها، آغازگرهای عکاسی در همدان و کسانی که در تاریخ عکاسی همدان نقش داشتند، پرداخته است که توسط حوزه هنری استان همدان چاپ شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند تا روز پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com  مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.