نمایشگاه گروهی عکس «زنگل» در گالری ایده

نمایشگاه عکس با عنوان «زنگل» از روز جمعه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ درگالری ایده افتتاح می‌شود.

زنان عشایر به عنوان الگویی متفاوت از زنان جامعه ایران موثرترین عنصر زندگی ایلی هستند. اگرچه زنان عشایر دارای جایگاه متفاوتی از الگوی زن سنتی می باشند اما از این میان، نقش زنان بختیاری، به ویژه در تعیین تاریخ سیاسی کشور غیر قابل انکار است. این زنان همواره در بخش های سیاسی و اقتصادی زندگی ایلی نقش ایفا میکنند و علاوه بر وظایف خانه داری به فعالیت در کشاورزی، دامداری و تولید محصولات بومی نیز می پردازند.
نمود باورهای این زنان را می توان در پوشاک، موسیقی، رقص و صنایع دستی شان دید که چگونه ذوق، احساسات و اندیشه هایشان را در بافته های خود می پرورند. عناصر، رنگها و نقوش موجود در هنر آنان بازتاب تمایلی درونی ست به انتزاع؛ به عبارتی دیگر شادی و زیبایی را به تلخی ها و واقعیت های زندگی می افزایند.

نگاهی به زندگی این قشر از زنان به عنوان سمبلی از پایداری و سختی و در عین حال لطافت های زنانه و مادرانه بستر پژوهشی این نمایشگاه است که بصورت گزیده ای از مقالات و عکس ارائه می گردد.
در این نمایشگاه ۲۱ اثر از هفت نفر از هنرمندان به نام های ساسان مویدی ، حسن غفاری ، عباس عرب زاده ، سعید فداییان ، پگاه بهروز فر ، احمد بلباسی ، نادر مسلمی در سایز ۵۰*۷۰ بر روی دیوار می رود

محل برگزاری این نمایشگاه واقع در گالری ایده – کریمخان – خیابان سنایی – کوچه هجدهم می باشد
افتتاحیه روز جمعه دهم اسفند ماه نود هفت از ساعت ۱۶ الی ۲۰
بازدید یازدهم الی پانزدهم از ساعت ۱۶ الی ۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.