اختتامیه دومین جشنواره عکس گردشگری تهران‎ برگزار شد

همزمان با آیین اختتامیه؛برگزیدگان دومین جشنواره عکس گردشگری تهران معرفی شدند.

دومین جشنواره و نمایشگاه عکس گردشگری تهران، با تجلیل از نفرات برتر، در موزه ملی ایران ، به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری،آیین اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه عکس گردشگری تهران با حضور حسن خلیل آبادی رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران،جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران و کوروش یزدانی رئیس کانون عکاسان ایران، در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد .
در ابتدای این مراسم نوکنده رئیس موزه ملی ایران ضمن خیر مقدم به حاضرین، گفت :
عکس های دومین نمایشگاه عکس گردشگری تهران با تنوعی وسیع اما در زنجیره ای مشترک حکایت شهری را با جذابیت های گردشگری فرهنگی، تاریخی و طبیعی بازگو می کنند.
وی افزود:انتخاب فرمها و ترکیب بندی ها گاه آنچنان با مهارت صورت گرفته که شباهتی با تصاویر آشنای ما از تهران ندارند.
در ادامه یزدانی رئیس کانون عکاسان و هیئت داوران دومین جشنواره عکس گردشگری تهران گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با توجه به دومین فراخوان این جشنواره، قابل تأمل می باشد، از میان ۱۰۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه مجازی جشنواره ،۹۰۵ عکس در نهایت دقت بررسی و نهایتا ۵۰ اثر از هنرمندان منتخب و در دو بخش حرفه ای و موبایلی به نمایشگاه راه یافت که از بین منتخبین، ۳ اثر به عنوان برگزیده در بخش حرفه ای و ۳ اثر در بخش موبایلی مشخص گردید.
سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشنواره عکس گردشگری تهران افزود: تعداد قریب به ۱۰۰۰ عکس به جشنواره ارسال شد که هر عکس می تواند گویای مطلبی در معرفی یک نقطه گردشگری در شهر تهران باشد.
سیف با بیان اینکه عکاسی یکی از کارآمدترین ابزار هنری است، عنوان کرد: این هنر شریف و شفاف می-تواند در معرفی آثار و جاذبه های گردشگری تهران کمک شایانی انجام دهد.

در ادامه این مراسم خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر لزوم شناخت مفاخر فرهنگی و بازدید از موزه ها و آشنایی با تاریخ غنی ایران توسط شهروندان، عنوان کرد: ما شهر را برای انسان می خواهیم و انسان هم با لطافت روحی به آرامش می رسد و این از هنر گرفته می شود.
وی در ادامه اظهار داشت:شهر تهران به هنر عکاسی نیازمند است تا زیبایی هایش از لابه لای دود و ترافیک و شلوغی بیرون کشیده شود و این وظیفه عکاسان است که زیبایی های پنهان را به نمایش بگذارند.

در پایان، عکاسان برگزیده دومین جشنواره عکس گردشگری تهران به این ترتیب معرفی شدند:
بخش حرفه ای:
-برگزیده اول محمد میرزاجانی
-برگزیده دوم رضا باقیان
-برگزیده سوم محمد فرخ

بخش موبایلی:
– برگزیده اول فاطمه برازش
-برگزیده دوم محمد رضا مراد بیگی
-برگزیده سوم احمد رضا کریمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.