فراخوان مسابقه عکس ماه تیر ۸۹

انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران  هفتمین دوره ی مسابقه ی عکس ماه را برگزار می کند.

به گزارش دوربین.نت به نقل از انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران، مسابقه ی عکس ماه تیر در سه بخش عکاسی “خبری” ، “ورزشی” و” فیچر و زندگی روزمره” برگزار می شود و و در هر بخش یک عکس به عنوان عکس برتر معرفی می شود.

شرایط شرکت در این مسابقه به شرح زیر است :

تنها تک عکس پذیرفته می شود و هر عکاس می تواند چهارعکس در هر بخش بفرستد.

دبیران عکس خبرگزاری ها و روزنامه ها می توانند عکس های عکاسان خود را ارسال کنند.

عکس ها باید به صورت فایل ( jpg ) و با طول۱۰۰۰پیکسل ارسال شوند. پس از داوری, عکاسان برنده با تقاضای برگزارکننده عکس خام و اصل عکس های برنده را در اختیار دبیر مسابقه قرار می دهند.

هرگونه تغییر خارج ازاستانداردهای عکس مطبوعاتی درعکس ها توسط فتوشاپ پذیرفته نیست. اصلاح رنگ,کنتراست, تیرگی و روشنی در عکس ها در حدی که اصل عکس را تغییر ندهد قابل قبول است.

برای نام گذاری عکس های بخش خبری از حرف N بخش ورزشی از حرف S و بخش فیچر و زندگی روزمره از حرف F استفاده کنید و پس از هر حرف شماره عکس ونام خوانوادگی خودرا بیاورید. به عنوان مثاال چهارعکس خبری خود را این گونه نام گذاری کنید: N1-sajadi, N2-sajadi, N3-sajadi, N4-sajadi

فقط عکس های دیجیتال پذیرفته می شوند. توضیحات و زیرنویس هر عکس باید به صورت مجزا و در برنامه word ارسال شود(کلیه زیرنویسهای تفکیک شده با شماره عکس در یک فایل wordذخیره شود)

نمونه هایی اززیرنویس ها:

۱۲ مهر ۱۳۸۷ – علیرضا نیکبخت واحدی, بازیکن فوتبال تیم پرسپولیس وآرش برهانی بازیکن استقلال در حین بازی رفت دو تیم در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشوردر استادیوم آزادی تهران برای تصاحب توپ جدال می کنند. عکس : نام عکاس / نام رسانه

۲۰ فروردین ۱۳۸۷ – غلامرضا آقازاده, رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم جشن ملی فناوری هسته ای در سالن همایش های صدا و سیمای تهران سخنرانی می کند. عکس : نام عکاس / نام رسانه

برای هر عکس اطلاعات زیر لازم است :

چه کسی, در چه تاریخی, در کجا, به چه دلیل, چه می کند

برای راهنمایی بیشتر از نمونه های زیرنویس که در پایان فراخوان آمده است استفاده کنید.

پس از دریافت عکس ها تایید دریافت توسط پست الکترونیکی به اطلاع عکاس می رسد. در صورتی که پاسخی دریافت نکردید به معنی عدم دریافت آثار شما است.

برندگان در صورتی که عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران باشند می توانند از مزایا و جوایز عکس ماه استفاده کنند. در غیر این صورت, برندگانی که حائز شرایط عضویت هستند, پس از عضویت می توانند جایزه خود را دریافت کنند.

استفاده و انتشار این عکس ها در رسانه های چاپی, اینترتی و تلویزیونی منوط به کسب اجازه از صاحبان آثار است. انجمن صنفی عکاسان مطبوعات پس از داوری عکس های برنده را به همراه خبر مسابقه برای انتشار, به رسانه های عمومی ارسال خواهد کرد.

داوری و انتخاب بر اساس زیبایی شناسی, ارزش خبری و زیرنویس کامل و صحیح عکس انجام می شود.

از ارسال عکس هایی که با قوانین جمهوری اسلامی و شعائر مذهبی مغایرت دارند خودداری شود.

داوری عکس های ماه تیر ۸۹ بر عهده آقایان فرهاد سلیمانی (مدرس و استاد دانشگاه ), وحید سالمی (عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس) وقاسم حاج محمدی(پیشکسوت عکاسی ورزشی) است. عکس های داوران هر ماه, در رقابت آن ماه شرکت داده نمی شوند اما قابل نمایش هستند.

آخرین روز دریافت عکس ها۲۴  مرداد ماه ۸۹ است

جوایز عکس ماه تیرماه :

عکس برتر خبری: ۷۰۰۰۰۰ریال

عکس برتر ورزشی: ۷۰۰۰۰۰ریال

عکس برتر فیچر و زندگی روزمره: ۷۰۰۰۰۰ ریا ل

عکاسان علاقه‌مند می‌توانند عکس هایی را که درتیرماه ۱۳۸۹ گرفته‌اند به آدرس پست الکترونیک زیر ارسال کنند.

aksemah@iranphotojournalists.com

عکس ماه توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعات برگزار می شود و سید محسن سجادی دبیر اجرایی این مسابقه است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.