وقتی می توان از یک کار دلی، درآمدزایی کرد

عطیه رحیمی فرد / جایگاه پرسنال بردینگ این است که آدم ها بفهمند من چه کسی هستم؟

خیام عسگری مشاور و مدرس مارکتینگ و برندینگ در چهارمین روز جشنواره دوربین.نت از پرسنال برندینگ صحبت کرد.

وی صحبت خود را اینگونه آغاز کرد: عکاسی خبری یک کار دلی است و اقتصاد عکاسی کجای این بحث می گنجد؟ در صورتی می توان از یک کار دلی درآمدزایی کرد که قبل از شروع آن، تبدیل به برند شده باشد، تعریف مدیر عامل آمازون از برندینگ این است که وقتی شما داخل اتاق نیستین آدم ها درباره شما چه می گویند؟
نشان یک برند الزاما یک نشان خالی نیست، در واقع یک قول به کیفیت است. لوگو یا نشان یک برند، در واقع قول و تعهد و هویتی است که آن برند دارد. برند از خود، یک تصویر در ذهن افراد به جا می گذارد
وی در ادامه بیان کرد: برند در واقع محبوب مشهور است. المان اول محبوبیت، شناخت است و بعد از آن تبدیل به شهرت می شود. به خاطر همین است که قول و تعهد ها اهمیت دارند. برندها به واسطه همان تصویری که در ذهن افراد است، ساخته می شوند.
برند یا پرسنال برندینگ یک نکته در انتخاب شدن است. اولین دستاورد برند، خلق ارزش است در حالی که غیر از برندها فقط یک کالا می فروشند، برندها فقط در حوزه کسب و کار نیستند خیلی چیزها می توانند تبدیل به برند شوند از جمله آدم ها

جایگاه پرسنال بردینگ این است که آدم ها بفهمند من چه کسی هستم؟
عسگری بیان کرد: چیزی که پرسنال بردینگ را از کالا مجزا می کند شخصیت افراد است، ما در کالاها هویت سازی می کنیم اما آدم ها، هویت خودشان را دارند. تنها باید خود را در ابتدا بشناسند که در این راه سفر قهرمانی یونگ و یا تقسیم شخصیت آکر خیلی کمک می کند. در واقع من باید یک پکیج مشخص از خودم نشان بدهم.
یکی از ابزارهایی که در این زمینه به ما کمک می کند، ماتریس s.w.o.t است. این ماتریس یک المان برنامه‌ریزی است که قدرت فرد را می سنجد و نقاط قوت و ضعف او را مشخص می کند و پر کردن آن باعث شناخت وضعیت فعلی ما می شود و بر مبنای آن استراتژی خودمان را بنا می کنیم.
زمانی می توانیم یک توانایی خود را متفاوت و بی همتا نشان دهیم که آن توانمندی همراه با بیان متدوام آن باشد.
برای رسیدن به برند شخصی، چندتا المان وجود دارد
۱-تصویری که از ما هست
۲-هدف کار من چیست؟ چرا به دنیا آمدم
۳-ارزشی که خلق می کنم چیست؟ چه تفاوتی با دیگران دارم
۴-چشم انداز من چیست؟
بوم کسب وکار، یک جدول ۹ خانه ای است که مدل بیزینس شما را مشخص می کند و بعد از پر کردن آن به راحتی می توانیم با افراد ارتباط بگیریم -ارزش پیشنهادی من چیست -ارتباطم با مشتریان چگونه است -چه جوری کالا را به دستشان می رسانم -چگونه ارتباط می گیرم -مشتری من چه کسانی هستند -فعالیت اصلی من چیست -با چه کسانی در ارتباط هستم -ارزش پیشنهادی مشتری چیست -هزینه های من به چه صورت است.
وی در پایان عنوان کرد: پرسنال برندینگ یک هسته دارد و اون هسته توسعه فردی است. توسعه فردی شامل عنوانین زیر است.
-ارزش من چیست؟(تصویر،دقت،کیفیت)
-چه چیزی باعث انگیزه و شور و هیجان من می شود
-چه چیزی باعث تمایز می شود

سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت ۱۳ تا ۲۱ دی ماه ۹۷ با حمایت و همکاری فرهنگسرای سرو، فروشگاه های زنجیره ای شهروند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اصفهان، شرکت نورنگار و سایت عکاسی در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.