شور و هیجانی وصف نشدنی در فیلم تحقق یک رویا

عطیه رحیمی فرد / نشست فیلم مستند تحقق یک رویا با حضور پرتو جغتایی کارگردان فیلم، در سیزدهمین جشنواره دوربین.نت برگزار شد.
فیلم درباره یک رویای دور اما شدنی است. تجربه ای از شور و‌هیجان..
پرتو جغتایی، خبرنگار ورزشی، اولین تجربه کارگردانی خود را اینگونه بیان کرد: به واسطه شغلم، زودتر از بقیه اجازه حضور بانوان در ورزشگاه آزادی خبردار شدم برای همین جزء اولین نفراتی بودم که در AFC ثبت نام کردم. وقتی وارد ورزشگاه شدم و جو و فضای ورزشگاه را دیدم به خودم گفتم باید این حال و هوا را جوری دیگری ثبت کنم، برای همین به جای رفتن به جایگاه خبرنگاران و عکاسان به جایگاه تماشاگران رفتم و تصمیم گرفتم حال و هوای کسانی که برای اولین بار به ورزشگاه می آیند را از نزدیک به تصویر بکشم.
وی در پاسخ به سوال چالش هایی که داشتی چه بود گفت: از مهم ترین چالش هایی که داشتم این بود که تصویر برداری با دوربین حرفه ای در جایگاه تماشاگران ممنوع بود و چند بار هم تذکر دادند و من مجبور بودم دوربینم را پنهان کنم برای همین در فیلم لرزش دستم مشخص است. چالش دیگر این بود که من خیلی دوست داشتم با چندتا از دختران مصاحبه کنم اما آنها راضی به این کار نشدند.
جغتایی در ادامه جذاب ترین قسمت فیلمش را دویدن دختران بعد از گشودن درب ها، به سمت ورزشگاه عنوان کرد، شور و هیجان آنها وصف نشدنی بود.
وی درباره اسم فیلم گفت: در ابتدا چیز دیگری بود، که با آن مخالفت شد و‌من مجبور شدم اسم فیلم را عوض کنم، خیلی ها شاید بگویند، تماشاگران مسابقه پرسپولیس و کاشیما همه گزینشی بودند اما در اواسط بازی درهای ورزشگاه برای افراد عادی باز شد و بعد از سا‌ل‌ها انتظار، رویایی آن‌ها به تحقق پیوست.
وی در پایان گفت: تجربه شخصی من نشان داد حضور دائمی بانوان در ورزشگاه آزادی به زمان زیادی نیاز دارد تا ساختارهای لازم فراهم گردد از جمله مهم ترین آنها، امنیت بانوان در ورزشگاه است.

سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت ۱۳ تا ۲۱ دی ماه ۹۷ با حمایت و همکاری فرهنگسرای سرو، فروشگاه های زنجیره ای شهروند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اصفهان، شرکت نورنگار و سایت عکاسی در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.