نمایشگاه عکس نوجوانان چهار شهر بجنورد، میانه، بوشهر و چابهار

“من دیدم که یک سایه روی دیوار افتاده که سایه یک بچه بود. آن سایه خود من بود. من از این عکس نتیجه گرفتم که وقتی آفتاب یا نور خورشید است٬ سایه هم هست.”
سینا٬ ۱۳ ساله

نمایشگاه ها دربرگیرنده ۱۹۰ اثر شامل عکس و ویدیو از سی و شش نوجوان از چهار شهر ایران – بجنورد، میانه، چابهار و بوشهر- است. این نوجوانان برای اولین بار دوربین به دست گرفته و در کارگاه دو ماهه آموزش عکاسی-داستانگویی تصویری شرکت و دنیای خود را به تصویر کشیده اند.

این نمایشگاه که به چهار شهر سفر می‌کند تصویری منحصربفرد و یگانه از مناطق دور و گاه فراموش شده از ایران به ما میدهد. داستانهای این نوجوانان پل ارتباطی بین مناطق و شهرهای دور و جدا افتاده از هم است.

این رویداد نتیجه همکاری چهار هنرمند-عکاس (الناز امینی٬پیمان حمیدی‌پور٬ماریا شریف‌پور و کامران غربی) و چهار موسسه مردمی‌ست. این نمایشگاه ها برای ایجاد پل ارتباطی بین چهار گوشه ایران از طریق عکاسی و داستانگویی تصویری‌ست.

در روز افتتاحیه هر نمایشگاه نشستی با حضور مربی کارگاه، فعالین اجتماعی٬ اهالی فرهنگی-هنری و مسئولین محلی هر شهر برگزار خواهد شد. محور گفتمان این نشستها وضعیت کودکان در هر شهر و منطقه و استفاده از هنر برای پرورش و ارتقاء سلامت کودکان و نوجوانان و تلاشی‌ست برای ایجاد ارتباط بیشتر بین هنرمندان٬ موسسات مردمی و مسئولین با یکدیگر.

نمایشگاه بجنورد:      
۶ الی ۱۲ تیر ماه
مکان: سالن عمیق
افتتاحیه و نشست: ۶ تیر-۱۷:۳۰

نمایشگاه میانه:
۲۰ الی ۲۶ تیر ماه
مکان: اداره ارشاد اسلامی شهرستان میانه
افتتاحیه و نشست:  ۲۰ تیر-۱۷:۳۰

نمایشگاه بوشهر:       
۴ الی ۱۰ مرداد ماه
مکان: دانشکده هنر و معماری بوشهر
افتتاحیه و نشست: ۴ مرداد- ۱۷:۳۰

نمایشگاه چابهار:
۱۸ الی ۲۲ مرداد ماه
مکان: موسسه راه سلامت
افتتاحیه و نشست: ۱۸ مرداد- ۱۷:۳۰

ورود برای عموم آزاد و حضور در نشست رایگان می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.