نمایشگاه عکس زعفران در اصفهان

دبیرخانه سومین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه وزاوه باهدف کمک به معرفی زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان ومعرفی ویژگیهای وزیبایی های این محصول کشاورزی والبته استراتژیک برای شمال شرق کشور واز طرفی کمک به ثبت منطقه تربت حیدریه وزاوه به عنوان پایتخت زعفران جهان و کمک به بهبود شرایط گردشگری گل در این منطقه انجام گرفته که این مهم برعهده انجمن عکاسان تربت حیدریه به عنوان قرارگرفته است.

زعفران را بسیاری از مردم دنیا هنوز به درستی نمیشناسند شاید بسیاری ازمردم دنیا هنوزحتی نام این گیاه را نشنیده باشند چه برسد به این که ویژگیها و خواص آن را بدانند. خواصی که فقط غذایی نیست بلکه در حال حاضر بسیاری ویژگیهای دارویی ودرمانی نیز دارد. البته بزرگانی مثل ابوعلی سینا درکتاب قانون به آن اشاره نموده است. هنر عکاسی در شرایط فعلی با گسترش فضای مجازی ودنیای اینترنت به جایگاه متفاوتی با گذشته پیدا نموده و میتوان از این هنر بهره برداری زیادی نمود.

این گلهای زیبای ارغوانی باید دیده شود و با هنر عکاسی میتوان با آسانترین راه ممکن به آن رسید. این جشنواره مطابق سیاست خود تاکنون از سال ۱۳۹۴هرساله آبان ماه همزمان با اوج برداشت گل زعفران بادعوت از بیش از یکصد عکاس منتخب از سراسرکشور و گروههای عکاسی خبری اعزامی از سوی خبرگزاریهای داخلی و خارجی و همچنین شبکه های تلویزیونی عمدتا خارجی همچون راشا تودی روسیه آناتولی ترکیه ال بی سی والمیادین لبنان و خبرگزاری تیما رویترز و عکاسانی از خبرگزاری مهمی همچون آسوشیدتپرس آمریکا، شین هوا از جمهوری خلق چین و….تاکنون بارها اخبارمربوط به زعفران درمنطقه تربت حیدریه وزاوه منعکس گردیده است.

برگزاری نمایشگاه عکس زعفران در مراکز استانهای کشور نیز با کمک به رسیدن به اهداف عنوان شده می باشد تا هنرمندان درسال تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بتوانند در این مهم سهیم باشند.

این نمایشگاه تاکنون سه بار درتهران و درشهرهای تبریز، اراک، بیرجند برگزار گردیده و در اصفهان نیز از تاریخ ۷ تا ۱۹ تیرماه درمحل مجموعه فرهنگی و هنری سوره نقش خانه اصفهان برگزار میگردد.

دبیرخانه این جشنواره درتلاش است تا این نمایشگاه را دردیگر شهرهای مهم ایران نیز برگزارنماید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.