«چهل؛ رساله‌ای در باب سلوک زمینی» در گالری محسن

نمایشگاهی از عکس‌های مهرداد افسری با عنوان «چهل؛ رساله‌‌ای در باب سلوک زمینی» ۲۱ اردیبهشت‌ماه در گالری محسن افتتاح می‌شود.

آثار این نمایشگاه در کتابی با همین عنوان چاپ شده است که این کتاب نیز همزمان با مراسم افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

۱۱ قطعه عکس از آثار مهرداد افسری در نمایشگاهی با عنوان «چهل؛ رساله‌‌ای در باب سلوک زمینی» از ۲۱ اردیبهشت‌ماه در این گالری به نمایش درخواهد آمد و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۲ اردیبهشت‌ماه تا ۱۱ خرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.

مجموعه «چهل؛ رساله‌‌ای در باب سلوک زمینی» که ایده آن بر پایه فلسفه سهروردی و حکمت اشراق استوار است، در اصل شامل چهل عکس می‌شود که در کتابی با همین عنوان منتشر شده و در روز افتتاحیه نمایشگاه رونمایی خواهد شد. همچنین این نمایشگاه سه روز پس از افتتاح در گالری محسن در نمایشگاه فوتو لندن ۲۰۱۸ نیز روی دیوار می‌رود.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

«اولِ این دو خطِ آخر نقطه است، آنجا مسافت نیست، و میان آخرِ هر دو خط یک گَز مسافت بُوَد. اکنون، اگر این دو خط که تا زمین کشیدی تا فلک بکشی، میان آن دو خط تا آن جایی که شکل آفتاب است دو گَز بُود و مسافتِ شکلِ آفتاب چهار گَز نهادیم. پس دو گَز جرم آفتاب از این دو خط بیرون باشد: یک گز از جانب راست یک گز از جانب چپ. اگر خود به جایِ یک گز یک ذره بُود که با زیرِ سرِ نقطه ی اول که به ماه تعلق می دارد از هر دو طرف نور به هم پیوسته شود و سایه‌‌‌‌ی زمین اینک شب باشد، چندان است که میانِ این دو خطِ آخر از زمین تا نقطه‌ی باقی، همه به نور آفتاب روشن است. (فی حالتِ طفولیّت/ شهاب‌الدین یحیای سهروردی)».

مهرداد افسری، عکاس، مستندساز و ویدیو آرتیست ایرانی متولد ١٣۵۶ در خوی است. مدرک کارشناسی عکاسی را در سال ١٣٧٩ و کارشناسی ارشد عکاسی خود را در سال ١٣٨۵ از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد. او ١۶سال سابقه تدریس دروس نظری و فلسفه هنر در دانشگاه‌های هنر و عضو افتخاری انجمن هنرمندان ایران است. از سال ١٣٧٩ تاکنون ۱۶ نمایشگاه انفرادی در گالری‌های مختلف برگزار کرده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.