نمایشگاه عکس تاریخی «دروازه‌های طهران قدیم»

نمایشگاه عکس تاریخی «دروازه‌های طهران قدیم» از روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۶ در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه حاصل دوسال پژوهش کتابخانه‌ای است که به اهتمام کیانوش معتقدی گردآوری شده است. کیانوش معتقدی پژوهشگر هنرهای ایرانی اسلامی و نویسنده مقالات متعدد و چند کتاب در زمینه معماری، تزیینات وابسته و کتیبه‌های خوشنویسی ایران در دوره قاجار است.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ قطعه عکس با چیدمانی متفاوت از دروازه‌های قدیمی تهران که در دوره ناصری ساخته و تا پایان دوره قاجار یکی از مهمترین نمادهای پایتخت بودند به نمایش گذاشته خواهد شد. در میان عکس‌های این مجموعه نمونه‌هایی از دروازه‌های داخلی شهر تهران نیز ارائه شده است که با بررسی آنها می‌توان سیر تحولات معماری و تزیینات وابسته‌ آنها را در دوره قاجار مورد مطالعه قرار داد. این عکس‌ها توسط عکاسان ایرانی و خارجی دوره قاجار به تصویر کشیده شده اند.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com    مراجعه کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.