بازدید از جزیره کور رنگ ها

ترجمه : طلا طاهرنیا، دوربین.نت / “جزیره کور رنگ ها”ی سان دی وایلد یکی از محبوب ترین مجموعه ها در نمایشگاه ارل فرانسه درتابستان گذشته بود. تمرکز وایلد در این مجموعه عکس بر جزیره پینگلپ جزیره ای مرجانی (اتول) در اقیانوس آرام است که کمتر از ۳۰۰ ساکن دائمی دارد. بیشتر افراد ساکن در این جزیره مبتلا به آکروماتوپسیا یا کور رنگی هستند و آنهایی که آکروماتوپسیای کامل دارند قادر به دیدن هیچ رنگی نیستند. در واقع آنها فقط  رنگ های سیاه، سفید و خاکستری را می بینند.

این پدیده زمینه غنی ای را برای تحقیقات عکاسانه فرآهم کرده است و پروژه ای که وایلد بر روی آن کار کرده است تحسین جهانیان را به دلیل نوآوری، همدردی و بررسی های هوشمندانه او از جزیره و مردمانش برانگیخته است. دیدن این عکس های خاص تجربه متفاوتی است که به ببینده اجازه می دهد دنیا را ازدید افراد مبتلا به آکروماتوپسیا ببینند.

در این پروژه سه مجموعه متفاوت دیده می شود: وایلد اولین مجموعه را با دوربین دیجیتال عکاسی کرده است و سپس عکس ها را توسط فتوشاپ به عکس های سیاه و سفید تبدیل کرده است. در مجموعه دوم او عکاسی را با دوربین درحالت اینفرارد انجام داده است. در سومین مجموعه وایلد از آکرومات ها (افراد مبتلا به کور رنگی) خواسته است که عکس هایی را که او به صورت سیاه  سفید ثبت کرده است را رنگ کنند. در طول این پروژه وایلد متوجه شد که آکرومات ها رنگ قرمز را بیشتر از سایر رنگ ها می توانند ببینند یا تشخیص دهند و او از این واقعیت در مجموعه خود استفاده کرده است: صورتی کمرنگ، مژنتای پررنگ و یاسی روشن در بیشتر عکس های او را به چشم می خورند.

منبع : Lensculture.com

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.