نمایشگاه گروهی عکس فتوواک ۲۰۱۷ در اصفهان


شاید بدون اغراق بتوان گفت تقریبا تمامی افراد فعال در زمینه عکاسی با نام Scott Kelby آشنایی دارند اسکات موسس و رئیس انجمن کاربران حرفه ای فتوشاپ در شرکت ادوبی، مسئول مجله کاربران فتوشاپ و همچنین دبیر کنفرانس جهانی دنیای فتوشاپ و همچنین موسس سایت کلبی وان یکی از رسانه های آموزش عکاسی و نرم افزارهای ویرایش تصویر است که به شهم خود دنیای عکاسی دیجیتال را متحول کرده و پرفرشترین کتاب ها را در این زمینه نوشته است.
او اکنون با وب‌سایت مشهور kelbyone.com و کتاب‌های پرتیراژ آموزشی خود شهرت دارد؛ هرچند جوایز عکاسی متعددی نیز در سابقه‌ی هنری خود دارد.
اسکات کلبی چند سالی است که یک رویداد جهانی متشکل از جمع های دوستانه برای عکاسی و همچنین آشنایی بیشتر با هنر عکاسی و ویرایش تصویر و اشتراک تجربه ها تشکیل داده است که PhotoWalk نام دارد.
فتوواک چیست؟

به مانند گردهمایی عکاسی خودمان است! اما بطور خاص مسیری در شهر مشخص می‌شود و گروهی در آن مسیر از هر چه به دست‌شان می‌رسد عکاسی می‌کنند! Worldwide Photo Walk ابتکاری است که از سوی Scott Kelby مطرح شده است و در زمان خاصی Photo Walk توسط گروه‌هایی که از طریق سایتhttp://worldwidephotowalk.com هماهنگ شده‌اند در سرتاسر جهان برگزار می‌شود. بعد از اتمام Photo Walk بهترین عکس گروه از سوی سرگروه انتخاب می‌شود. از سوی دیگر Scott از میان تمامی عکس‌ها ده عکس را به عنوان فینالیست و یک عکس را به عنوان برترین عکس انتخاب می‌کند. جایزه برنده‌ی گروه یا Local Walk Winners (به انتخاب سرگروه)، ده عکس فینالیست (۱۰ Finalists) و برترین عکس (Grand Prize) در اینجا مشخص شده است.
امسا نیز به مانند چند سال گذشته فتوواک در اصفها ننیز برگزار می شود که دو تن از لیدرهای فتوواک اصفهان، علی نجات بخش و احمد شیرازی بودند و هدایت بیش از ۱۰۰ نفر را در مسیر خاقانی-جلفا به عهده گرفتند.
لازم به ذکر است در فرآیند این برنامه کارگاه هایی چون آموزش عکاسی و تصویر برداری مستند، انتخاب و ارسال آثار و عکاسی موبایلی توسط داوران این رویداد بصورت رایگان برگزار شد تا
شرکت کنندگان بیشتر با هنر عکاسی آشنا شده و آمادگی بیشتری برای شرکت در این مسابقه داشته باشند.

آثار شرکت کنندگان پس از ورود به مسابقه فتوواک، مجدد برای برگزای نمایشگاه داوری شد که ۱۸ اثر از ۱۵ عکاس توسط داوران فتوواک اصفهان، سید علی میرعمادی، ابراهیم عرب بیکی و بهنام تاجمیر ریاحی انتخاب شد که جمعه ۲۴ آذر ماه در گالری گمان، واقع در خیابان خاقانی تحت عنوان “فتوواک ۲۰۱۷” به نمایش گذاشته خواهد شد.این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰:۳۰تا ۱ دی ماه ادامه خواهد داشت

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.