فراخوان نمایشگاه عکاسی «شهرمن، فرهنگ و تاریخ»

کشور ما، از اقوام، نژادها و تنوع فـرهنگی بـرخودار است. در هر مـنطقه‌ای، هـویت‌های بومی و خرده فرهـنگ‌های اقـوام و نـواحـی را می‌توان مشاهده کرد. شهرها یکی از مظاهر دنیای تازه‌اند. آن‌ها با حضورشان بخشی از هویت‌های بومی و ارزش‌های فرهنگی را تغییر داده‌اند. برخی جاها این پدیده‌ی جدید ارزش‌های تـازه‌ای با خـود به همراه آورده و برخی جـاها بـاعث تخریب هویت‌های بـومی و ارزش‌های فرهنگی شده است. شهرها با تاثیر از مردمان و تفاوت فرهنگی‌شان معنا می‌شوند. فرهنگ‌ها و ارزش‌هایی که با وجود حضور پدیده‌ی مدرن شهر و شهرنشینی در لایه‌های متفاوت زندگی اجتماعی و شهری جریان دارند و نفس می‌کشند.
مساجد، حسینیه‌ها، بازارها، سراها، گذرها،کاروان‌سراها، قلعه‌ها، کاخ‌ها، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز فرهنگی، مغازه‌های قدیمی، بافت قدیمی، کوچه‌ها و …. هنوز و هم‌چنان در دل شهرها حضور دارند و تنفس می‌کنند. بخشی از این آثار در حال نابودی‌اند و بخشی هویت تازه‌ای به فضای شهری تازه داده‌اند. چه آن‌ها که نیستد و چه آن‌ها که هستند فضایی تکین و یگانه به شهر داده‌اند. این فضا هم‌چنان بر تفاوت‌های فرهنگی و تنوع قومی و نژادی آن شهر تاکید می‌کند. برای نمایش این تنوع و تفاوت، برای تصویر کردن این فضای منحصر به فرد شهری، برای بازنمایی بافت تاریخی و فرهنگی شهرها موزه عکسخانه شهر تصمیم گرفته است نمایشگاهی از بافت تاریخی، فرهنگی فضای شهری؛ چه در شهرهای بزرگ و چه در شهرهای کوچک با حضور عکاسان علاقه‌مند و دغدغه‌مند ترتیب دهد.
این نمایشگاه با عنوان شهر من، فرهنگ و تاریخ در تاریخ ۲۷ دی ماه ۹۶ در محل موزه عکسخانه شهر دایر خواهد شد. اولین مرحله این نمایشگاه به طور اختصاصی به سه استان حاشیه خزر و بافت تاریخی، فرهنگی آن‌ها خواهد پرداخت. (استان‌های گلستان، گیلان و مازندران) از علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه در خواست می‌شود طبق قوانینی که در ذیل آمده است آثار خود را ارسال کنند.

قوانین شرکت در نمایشگاه
۱- شرکت در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.
۲- عکس‌های ارسالی در سایز ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر با وضوح تصویر ۱۵۰ dpi به آدرس ایمیل axkhaneh@gmail.com ارسال شود.
۳- هرعکاس می تواند حداکثر ۵ اثر ارسال کند.
۴- از نوشتن روی عکس یا واترمارک کردن آثار خودداری کنید.
۵- آثاربرگزیده توسط موزه عکسخانه شهر انتخاب می‌شوند.
۶- مهلت دریافت آثار ۷ دی ماه ۹۶ است.
۷- به عکاسان راه یافته به نمایشگاه گواهی شرکت اهدا می شود.
۸- این آثار با کسب اجازه از صاحب اثر در نمایشگاه‌های بعدی نیز به نمایش در می‌آیند.
۹- ارسال کننده اثر، صاحبِ اثر شناخته می شود. و مسئولیت آن به عهده برگزار کننده نیست.
نشانی: میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر
تلفن: ۸۸۸۴۸۹۹۳
نشانی اینترنتی: www.iranphotomuseum.com

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.