مجموعه عکس “سونات زخم” در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس “سونات زخم” نمایشگاه انفرادی کیارش مسیبی جمعه ۱۴ مهرماه ۹۶ ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه تابستان افتتاح می شود.

این نمایشگاه ۱۲ اثر در اندازه ۵۰ در ۷۰ به نمایش درمی آید و تا ۱۹ مهرماه ۹۶ از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

در نظر رولان بارت نشانه شناس و منتقد ادبی فرانسوی، عکس را باید به مثابه یک زخم کاوش کرد. این زخم، این فرورفتگی، این علامتی که توسط ابزاری تیز و برنده پدید آمده پنکتوم نام دارد. به معنی نیش، خال، بریدگی و سوراخ کوچک. آن عنصر درون عکس از صحنه بیرون می آید و همچون تیری پرتاب می شود، در مخاطب فرو میرود و زخمی اش می کند. بارت عکس هایی که دوست دارد را در کل به سبک سونات کلاسیک می داند. سونات قطعه ای موسیقی است که برای دو ساز تصنیف می شود و یکی از این سازها عمدتا پیانو است.
در مجموعه حاضر از آثار عکاسی کیارش مسیبی تلاش شده سوناتی با نوازندگی دو ساز متفاوت عالم هنر یعنی تاتر و عکاسی بر اساس نت های ادبیات ساخته شود. این مجموعه خوانشی متفاوت از عکاسی تاتر با استفاده از رویکرد رولان بارت دارد تا از عکس، این همواره نادیدنی، این فرصت، این مواجهه و این امر واقعی در نمود دائمی و پایدارش یک لذت بسازد.
رامین سعیدیان‎

کیارش مسیبی متولد ۱۳۶۹ عضو انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان خانه تاتر است. در اردیبهشت ۱۳۹۶ تندیس بهترین عکس بیستمین جشنواره تاتر دانشگاهی را دریافت کرد. در سال ۱۳۹۴ مقام دوم، سی و چهارمین جشنواره بین المللی عکس تاتر فجر را کسب کرد. در امرداد ۱۳۹۴ کاندید دریافت جایزه از انجمن منتقدان و نویسندگان تاتر در بخش عکس بود. شرکت در بیش از بیست نمایشگاه گروهی و تجربه عکاسی برای مطبوعات راه را برای اولین نمایشگاه انفرادی او هموار کرده است.

آدرس خانه هنرمندان؛ خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، نگارخانه تابستان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.