نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین آیفون‌‌X یا ۱۰، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

دوربین‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس نیز در مقایسه با مدل‌های پیشین ارتقاء یافته‌اند. در نگاه اول، مشخصات فنی کاملا یکسان به نظر می‌رسند. آیفون ۸ و ۸ پلاس برای دوربین عقب و جلوی خود به ترتیب از سنسورهای ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند؛ با این حال، ساختار دوربین پشت آیفون ۸ پلاس از یک دوربین دوم برای زوم اپتیکال دو برابری بهره می‌برد.

با این وجود، اپل ادعا می‌کند که سنسورهای به‌کاررفته در آیفون‌های جدید از نوع کاملا جدیدی هستند؛ در نتیجه انتظار می‌رود کیفیت تصاویر گرفته‌شده با آن‌ها بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. همچنین در بخش نرم‌افزاری، بهبود‌های فراوانی صورت گرفته است. برای مثال، اکنون یک حالت جدید و جالب به نام Portrait Lighting افزوده شده است که امکان بهینه‌سازی رنگ‌ها را در زمان واقعی فراهم می‌کند. اپل ادعا می‌کند که این ویژگی در مقایسه با فیلترهای موجود در اپلیکیشن‌های دوربین رقبا، عملکرد بهتری دارد. اما این قابلیت متأسفانه تنها در مدل بزرگ‌تر پلاس قابل دسترسی است.

قابلیت ضبط فیلم نیز به لطف رمزگذاری داخلی ویدئو بهبود یافته است. این ویژگی، هر فریم از تصویر را در قسمت‌های بسیار کوچک تحلیل می‌کند و محتویات هرکدام از آن‌ها را تشخیص می‌دهد و سپس بر طبق آن، کیفیت ویدئو را بهینه می‌کند. همچنین عاشقان فیلم‌برداری

اسلوموشن اکنون می‌توانند با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و وضوح تصویر فول‌اچ‌دی فیلم‌برداری کنند. این قابلیت در مقایسه با نسل پیشین آیفون، یک افزایش دو برابری در میزان نرخ فریم محسوب می‌شود.

نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین آیفون‌‌X یا ۱۰

نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.