عکاسی با آیفون برای جلد مجله تایم


ترجمه : طلا طاهرنیا، دوربین.نت / تایم برای پروژه “اولین‌ها” ی خود و برای ثبت پرتره ۴۶ زنی که دنیا را تغییر دادند لوئیسا دُر را برای عکاسی با آیفون به کار گرفته است. مدیر هنری تایم، کیرا پولاک، با آثار لوئیسا دُر از طریق اینستاگرام آشنا شد و بلافاصله متوجه شد که این عکاس برزیلی برای این پروژه بهترین گزینه است.
لوئیسا در بیست و دو سالگی به طور تصادفی با عکاسی آشنا شده و سپس در دانشگاه لوتران برزیل به تحصیل در رشته عکاسی پرداخته است. او در سال ۲۰۱۲ گوشی آیفون خرید و در آن زمان از آن به عنوان وسیله ای جانبی برای عکاسی استفاده می کرد. اما حالا دوربین سنگین او به یک وسیله جانبی تبدیل شده است و آیفون وسیله اصلی او برای عکاسی است. او می گوید: ناگهان متوجه شدم می‌توانم عکس های فوق‌العاده ای را ثبت کنم بدون اینکه لازم باشد کیفی سنگین و پر از لنزها و باتری ها و کارت حافظه ها را حمل کنم. همچنین عکاسی از مردم با آیفون راحت تر است.
او در مورد تجربه عکاسی با آیفون از ۴۶ زن تاثیرگذار می گوید: معمولا عکس های این افراد با نورپردازی های فراوان ثبت می شود. برای من ارتباط برقرار کردن با پرتره کسی که به نظر غیر قابل دسترسی می آید دشوار است. عکس هایی که برای “اولین‌ها” با استفاده از آیفون گرفته شده با نور طبیعی و رفلکتور تنها در صورت نیاز ثبت شده اند. من سادگی این عکس ها را دوست دارم. ولی بهترین قسمت ماجرا این است که شما بسیار سبک و آزاد هستید. مانند این است که با دستانم می توانم عکس را ثبت کنم. هیچ نویزی در عکس ها وجود ندارد، نیاز به گجت، ابزار یا وسیله خاصی نیست، تنها سوژه و خودم برای ثبت عکس کافی هستیم.
من سعی کردم این پرتره ها را در قالب نقاشی تصور کنم. من شیفته چهره، پستی و بلندی های روی صورت زنان و داستان آنها هستم. من به تاثیری که زمان و زندگی بر روی چهره آنان برجای می گذارد علاقه زیادی دارم.
عکاسی با آیفون از زنان مشهور در ابتدا برای او دشوار بوده و وقتی سوژه ها او را با آیفون می دیدند تعجب می کردند. به نظر می رسید آنها منتظر شخص با تجربه تر و یا کمی مسن تری به عنوان عکاس و چندین دستیار و تجهیزات نورپردازی زیادی هستند. با توجه به اینکه برنامه زمانی سوژه ها بسیار فشرده بوده زمان کمی برای ثبت عکس ها داشتند به طوری که کمترین زمان برای ثبت یک عکس ۲ دقیقه و بیشترین زمان ۲۰ دقیقه بوده است.
لوئیسا برای عکاسی در این پروژه ابتدا از آیفون ۵ استفاده می کرده و سپس آیفون ۶ و پس از آن آیفونن ۶ اس پلاس را به کار برده. او می‌گوید در میانه پروژه آیفون ۷ وارد بازار شد و او توانست پرتره ۳۶ نفر را با استفاده از آیفون ۷ ثبت نماید. او با استفاده از دوربین معمولی گوشی و در حالت مربعی عکاسی کرده و گاهی از حالت HDR اتوماتیک استفاده می کرده است.
لوئیسا در مورد موفقیت در فید اینستاگرام می گوید: باید نقطه دید ثابتی داشته باشید. برای مثال من همیشه از دخترها عکس می گیرم. من یک یا دو عکس در هفته منتشر می کنم. کلید موفقیت در اینستاگرام فقط تکرار است، اگر روی گربه ها کار می کنید باید تا اخر با گربه ها ادامه دهید. معمولا من جواب کامنت ها را نمی دهم و ترجیح می دهم فاصله خود را یا بیننده حفظ کنم. من می خواهم عکس هایم را به اشتراک بگذارم اما این بدین معنی نیست که می خواهم با دیالوگ ارتباط برقرار کنم. دیالوگ من عکس هایم هستند.
او در نهایت چندین حساب کاربری اینستاگرام محبوب خود را به اشتراک گذاشت.
@adrianazehbrauskas |www.instagram.com/adrianazehbrauskas
@christian_foto | https://www.instagram.com/christian_foto
@mmuheisen | www.instagram.com/mmuheisen
@fenglee313 | www.instagram.com/fenglee313
@markosian | https://www.instagram.com/markosian
@mattblack_blackmatt | https://www.instagram.com/mattblack_blackmatt

اشتراک گذاری

۳ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.