VAST؛مجموعه عکس‌های فاین آرت با ابعاد گیگاپیکسلی

ترجمه : طلاطاهرنیا؛ دوربین.نت : VAST گروهی از عکاسان را دور هم گرد آورده است که عکس های فاین آرت با رزولوشن فوق العاده بالا ثبت می‌کنند به طوری که این عکس‌ها از هزاران مگاپیکسل تشکیل شده‌اند.

در این عکس‌های بی‌نظیر جزئیات با دقت زیادی ثبت شده است –  عکاسان برای خلق هر عکس نهایی تعداد بسیار زیادی عکس ثبت می‌کنند. پانورامایی را که می‌توان با سه فریم توسط گوشی ثبت کرد را این عکاسان با بیش از ۳۰۰ عکس خلق می‌کنند.

Dan Piech خالق VAST می‌گوید: برای اینکه بتوانیم بسیاری از عکس‌های با رزولوشن بالا را ثبت کنیم نیاز به تکنیک‌های جدیدی داشتیم که از لحظاتی مانند غروب و طلوع از لحاظ فنی و زیبایی عکس‌های قابل قبولی داشته باشیم.

گروه عکاسان VAST از لنزهای بلند، حتی تا ۸۰۰ میلیمتر، استفاده می‌کنند تا کوچکترین جزئیات نیز قابل ثبت کردن باشند. آنها از تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که انحراف رنگ را حذف کرده و نویز را نیز کاهش می‌دهد.

Piech می‌گوید: ما از تکنیک‌های بیشماری مانند عکاسی HDR، انباشتن فوکوس، ادغام عکس و همچنین تکنیک های دیگری که خودمان ابداع کرده‌ایم، استفاده می‌کنیم. در فرآیند ثبت عکس نیز ابزارهای مخصوصی مانند مانت‌های گیمبال چرخشی و سه پایه‌های مخصوص و … به کار می‌گیریم.

عکس‌های نهایی بی نظیر هستند. عکس زیر با ۲۵۵ مگاپیکسل کوچکترین عکس آنهاست و عکس زوم شده با جزئیات زیاد در ادامه آورده شده است.

عکس زیر با ۶۴۱۰ مگاپیکسل شما را حیرت زده می‌کند.

این تکنیک برای ثبت عکس‌های نجومی بسیار مناسب بوده و جزئیاتی که در ستاره ها قابل مشاهده است بسیار هیجان‌انگیز است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.