“سهیلا صنم نو” مدرس کارگاه آموزشی فستیوال عکس کامبوج

نخستین عکاس تبریزی “سهیلا صنم نو” بعنوان مدرس در کارگاه آموزشی آنجالی در فستیوال عکس Angkor کامبوج ۲۰۱۶ حضور دارد.

جشنواره عکس Angkor کامبوج که یکی از مهم ترین رویدادهای رقابتی عکاسی در سطح آسیا است، امسال دوازدهمین دوره ی خود را از ۱۳ تا ۲۰ آذر ماه ۹۵ طی می کند. شایان ذکر است کارگاه آموزشی کودکان و نوجوانان نیز از ۵ تا ۱۷ آذر ماه برگزار می گردد. جشنواره عکس Angkor بدون حضور کودکان شگفت انگیز و جوان های خانه Anjali امکان پذیر نیست.

خانه آنجالی شهر (Siem Reap ) یک سازمان غیر دولتی است که بیش از ۱۲۰ کودک را زیر چتر خود حمایت می کند. این سازمان مراقبت و آموزش کودکانی که با فقر زندگی می کنند را به عهده دارد. سال ۲۰۰۵ گروهی از عکاسان در جنوب شرقی آسیا برای ترویج مسائل بشر دوستانه شروع به کار کردند و  می خواستند که مردم محلی مشمول این فرایند باشند، در این میان حس نوع دوستی و تحریک انگیزه آموزش عکاسی باعث گردید، Antoine d’ Agatata عکاس عضو آژانس عکس مگنوم یک کارگاه آموزش عکاسی برگزار نماید و این رویداد از همان سال، سالانه تکامل یافته و تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از جشنواره عکس Angkor گردید و این سازمان نیز به همراه جشنواره پایه ریزی شد. کودکان خانه آنجالی با مجهز شدن به دوربین های دیجیتال، به کشف خلاقیت خود و ثبت تصاویری از زندگی و محیط اطراف خود در این کارگاه تشویق می شوند. تحت هدایت اساتید عکاسی داوطلب، به مدت ۱۰ روز برای کودکان در مورد خلاقیت، دیدن، دانش فنی، کشف بصری، عکاسی از خانه، خانواده، دوستان و محیط و اطرافشان آموزش داده می شود.

از جمله استادان کارگاه آموزشی امسال کودکان می توان به پائولو پاتریزی (ایتالیا)، آندره فرناندز (هندوستان)، سوفیک وانگ (کامبوج)، سایون سون (کامبوج)، آوجین ریو (کره جنوبی)، سهیلا صنم نو (ایران)، تانوی میشرا (هندوستان) و کاترین کوئنینگ (استرالیا) اشاره کرد.
سهیلا صنم نو” مدرس عکاسی کودکان و نوجوانان انجمن هنر عکاسی استان آذربایجانشرقی اولین عکاس زن ایرانی است که در کارگاه آموزشی عکاسی کودکان و نوجوانان این فستیوال  جهت تدریس دعوت شده است.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. مصطفی رزاق کریمی

    عکسهای مستند تو میبینم که چقدر انسان ها زیبا میبینم دست مریزاد میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.