جوابیه ای برای تهمت دبیراجرایی ۱۰روز با عکاسان به دوربین.نت

احسان رافتی، دوربین.نت / دوربین.نت به عنوان یک رسانه عکاسی همیشه به دور از حاشیه ها و جنجال های رسانه ای سعی داشت یک رسانه مستقل در عکاسی باشد. هر وقت مشکلی دیدیم انتقاد کردیم و هر وقت خوبی ای دید سعی کردیم با انتشار خبر و گزارش باخورد مناسبی را منتشر کنیم.

از همان ابتدای شکل گیری همایش ۱۰ روز با عکاسان و در همان جلسات ابتدایی مدیران وقت انجمن عکاسان در جلسه ای به قولشان صمیمانه که گفتند حرف های دلت را بزن. گفتم این همایش یک کار تکراری است و دردی از جامعه عکاسی دوا نمی کند و اگر قرار است حرکتی صورت گیرد بهتر است حرکت های مفیدتر از جلسات یکی دو ساعته برگزار شود حتی از اینکه دوستان کاری برای اعضا انجام نمی دهند هم گله کردم. فکر می کردم جلسه خصوصی مان واقعا صمیمانه است ولی نبود. چون بعد چند ساعت به گوشم رسید: این جوون خیلی مغروره به زودی با کله می خوره زمین. به جرم حرف زدن و انتقاد صمیمانه کردن. از اون روز بود سکوت کردم و دیگه حرفی نزدم.

تا اینکه با مدیریت جدید انجمن عکاسان ایران در جلسه هم اندیشی حضور پیدا کردم و باز حرفی نزدم تا دلیل حرف نزدنم را جویا شدند و گفتم ماجرا از این قرار است. گفتم تا وقتی عکاسانی که مدیر می شوند فقط خودشان را می بینند و رفقایشان را، من حرفی ندارم که با قول هایی که دادند، گفتند: ما از همه بهتریم. گفتم با این که چشمم آب نمی خورد ولی باشه هستم و کمک می کنم ولی چیزی ببینم حرفم رو می زنم که آقای زنده روح مدیر انجمن عکاسان ایران گفتند تو حرفت رو بزن، انتقادی هم هست بگو.

امسال دوربین.نت فقط ۳ انتقاد و پیشنهاد را مطرح کرد که برای آقایان انجمنی خوش آیند نبود و به جای جواب با توهین و تهمت سعی کردند جو را به نفع خودشان برگردانند. آقای حسن غفاری عزیز، مدیراجرایی ۱۰ روز با عکاسان در تهمتی در یکی از گروه های تلگرام و بعضی دوستانشان در اینستاگرام سعی بر این دارند که چون از این سفره پهن شده! چیزی نصیب دوربین.نت نشده است حالا دارد انتقاد می کند.

آقای غفاری عزیز
اگر من و دوبین.نت می خواستیم از این سفره پهن شما سهم داشته باشیم به طور حتم بدانید که الان خیلی بیشتر از شما سهم داشتیم.

-دور اول و دوم به دلیل همان حرف ها خودمان کنار کشیدیم.
– دوره سوم در جلسه ای که در دفتر انجمن سینمای جوان در میدان آرژانتین برگزار شد دوستان پیشنهاد دادند بنده مدیراجرایی دور سوم شود که این پیشنهاد را رد کردم و گفتم من رسانه ام و نمی توانم با شما باشم ولی هر کمکی باشد هستم که با کمک آقای صادقلو رییس وقت انجمن صنفی عکاسان توانستم از قبول این مسوولیت شانه خالی کنم.
– دوره چهارم به درخواست آقای زنده روح قرار بود کمک باشم که به دلیل توهین آقای مجید ناگهی دبیر دور چهارمتان به دوربین.نت با بغض و اشک از دفترتان خارج شدم.
– دور پنجم هم پیشنهادی از سوی آقای زنده روح شد.

اما برای ذهن شما عزیز دلم که خودتان می دانید چقدر برایم عزیزین و تهمتی که درباره نشریه روزنامه زدین …
– دوربین.نت مثل خیلی جاهای دیگه نبود که از شما پولی بخواهد یا حتی ریالی دریافت کند. هر بار بحثی شد گفتیم کمک هستیم. در آخرین جلسه هم اندیشی رسانه ها در همایش سوم که در دفتر آژانس عکس تهران برگزار شد آقای رحیمیان به عنوان مدیر روابط عمومی که نمایندگان رسانه های دیگر عکاسی هم بودند گفتند مشکلات زیادی داریم کمک کنید. گفتیم چشم. گفتند انجمن و همایش سایت ندارند که دوربین.نت با طراحی بخش ویژه ای در سایت خودش قبول کرد. گفتند نشریه ای که در جشنواره های دوربین.نت هم منتشر می شود خوب است که داشته باشیم گفتیم چشم و کارهای دیگر … و در همان دوره هم انتقاداتی را منتشر کردیم.

فقط گفتیم چون مجله صفحه بندی دارد و باید شخصی خارج از مجموعه ما این کار را انجام دهد برای صفحه بندی هر شماره ۱۰۰ تومن می خواد که پرداخت شد.

خود دوستان گفتند اگر از اسپانسرها پولی باقی ماند تقسیم می کنیم که گفتیم ما یاعلی اول را در جلسه اول گفتیم هستیم مشکلی نیست. و قرار بر این بود که آخر ۱۰روز سوم شفافیت های مالی اعلام شود که تا حالا نشده است.

بهرحال شما در جلسات حضور نداشتید که بدانید. در این ۵ دوره هم دوربین.نت ریالی از این سفره شما، نه برداشتی کرد نه سودی برد و نه چیزی خواست که خانه فلان متری اش بشود فلان متربیشتر و ماشین فلان مدل اش بشود فلان مدل بالاتر.

کاش قبل از تهمت زدن لااقل از دوستانتان می پرسیدید ماجرا از چه قرار است.

و اما آقای غفاری عزیز …

در این مدت که به قول شما و دوستانتان هجمه های ما بود که می آمد دوربین.نت فقط ۳ انتقاد کرد که در پایان انتقادها پیشنهاداتی را هم اعلام کرد.

۱ – شفافیت مالی همایش های ۱۰روز با عکاسان و انجمن عکاسان باید برای عکاسان اعلام شود. چطور زمانی که سالیان قبل شما بازرس انجمن بودید از رسانه ها دعوت می کردید و حتی ریز خرید شیرینی جلسات را هم اعلام می کردید حالا نمی شود اعلام کرد ؟؟؟

۲ – هر سال در نشست خبری که برگزار می کنید قول هایی می دهید که عمل نمی کنید. امسال قول دادید برای شهرستانی هایی که نیستند و دارند حق عضویت سالانه پرداخت می کنند پک دی وی دی آماده کنید. خواستیم امسال زیر قولتان نزنید و انجمن را بیش از این بی آبرو نکنید.

۳ – خواستیم از بقیه سواستفاده نکنید که دانه دانه از کنار شما بروند و نمونه آخرش رادیوعکاسی را معرفی کردیم که به قول دوستان شما در نشست خبری با رسانه ها گفتید اتفاق ویژه ۱۰ روز با عکاسان است و آخرش مدیرشان گفت ما هیچ ربطی به همایش ۱۰ روز با عکاسان نداریم. و خواستیم انجمن نقش کمک را ایفا کند.

اگر انتقادهایمان نا به جا بود. خدای نکرده مانند حرف شما توهین و تهمتی داخلش بود یا حتی برای ریالی از سفره پهن شما، خدا از من نگذرد ولی ما کسی را به خدا واگذار نمی کنیم. شما را به آینده واگذار می کنیم که روزی باید به عکاس هایی که نفعی از شما نمی برند جوابگو باشید.

بابت تهمتی هم که زدید چون به ما برنمی گردد اشکالی ندارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.