بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / ۳D Robotics Solo


Solo در واقع به منظور رقابت با فانتوم ۳ به بازار عرضه شد ولی علاوه بر داشتن ویژگی‌های فانتوم ۳ دارای مجموعه‌ای از امکانات متفاوت دیگر نیز است. عملکرد این پهباد که دارای برد ۱۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۵۵ متر در ساعت است بسیار شگفت انگیز است. سرعت بالای این پهباد امکان فیلمبرداری اکشن یا حتی تعقیب و گریز ماشین را ممکن ساخته است. به عنوان مثال عملکرد Solo هنگامی که برای Michael Bay کارگردان فیلم “۱۳ ساعت” به صورت آزمایشی به پرواز درآورده شد به قدری خوب بود که او بلافاصله این دستگاه را در برنامه فیلمبرداری این فیلم قرار داد. ویدئوهای ضبط شده توسط این پهباد در نسخه نهایی فیلم مورد استفاده قرار گرفت.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Solo امکان استفاده از دوربین‌های متفاوت است. دوربین استاندارد آن GoPro بوده ولی چند دوربین‌ دیگر نیز قابل استفاده است. برای مثال دوربین FLIR که برای نظارت و پیمایش کاربرد دارد توسط کمپانی۳DR  پیشنهاد شده است. همچنین می‌توان از دوربین Kodak PixPro 360’ ۴K VR با امکان فیلمبرداری واقعیت مجازی، عکس یا ویدئوی ۳۶۰ درجه استفاده کرد.سایر دوربین‌های سازگار با این پهباد Ribcage Air Cam و Sony UMC-R10C هستند.
Solo دارای مجموعه‌ای مسیرهای از پیش تعریف شده‌ای مانند مسیر دایره‌ای، پانو، سلفی و غیره است. این مسیرها حتی برای حرفه‌ای‌ها هم ممکن است چالش برانگیز باشند. در حالت پانو عکس‌های دارای همپوشانی ثبت شده و طبق استانداردهای پانورامای خطی و کروی به همدیگر متصل می‌شوند.
تنها نقص این پهباد نداشتن سیستم احتراز از برخورد است. زمان پرواز پهباد بسته به دوربین مورد استفاده بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و قیمت باتری‌ها ۴۹ دلار می‌باشد.

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / Bebop 2 / (بخش اول)

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / DJI Phantom 3 Series / (بخش دوم)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.