بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ (بخش دوم)

phantom-3

DJI Phantom 3 Series

ترجمه : طلا طاهرنیا / دوربین.نت : احتمالا DJI شناخته شده‌ترین نام در دنیای پهبادها است و مدل فانتوم ۳ یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در محدوده قیمت زیر ۱۵۰۰ دلار است.

عملا سه مدل متفاوت از فانتوم ۳ وجود دارد. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که تنها تفاوت این سه مدل در دوربین آنهاست در حالی که چنین نیست. در واقع امکان ارتقا مدل استاندارد به مدل حرفه‌ای از طریق تعویض دوربین به دلیل تفاوت در سنسورها و شاسی‌ها وجود ندارد.

مدل استاندارد در واقع همان مدل فانتوم ۲ می‌باشد که دوربین آن ارتقا یافته ولی فاقد دوربین رو به پایین و سونار است. این مدل از طریق Wi-Fi و با برد ۱ کیلومتر کار می‌کند. دستگاه ریموت کنترل آن بدلیل عدم پایداری و رزولوشن پایین عکس‌های پیش‌نمایش، نسبت به دو مدل دیگر از امکانات کمتری برخوردار است.

مدل‌های پیشرفته و حرفه‌ای آن تقریبا مشابه مدل استاندارد هستند با این تفاوت که مجهز به دوربین رو به پایین و سونار هستند. دوربین‌های رو به پایین به طور مداوم سوژه‌های متحرک را در سطح زمین ردیابی کرده و بدین ترتیب در صورت عدم دسترسی به GPS (یا افزون به GPS) پهباد قادر خواهد بود در امتداد خطوط مستقیم پرواز کند. سونارها نیز به طور پیوسته فاصله پهباد با زمین را محاسبه می‌کنند. بیشتر سیستم‌های هدایت (مانند فانتوم ۳) دارای بارومتری هستند که با سنجیدن فشار هوا، ارتفاعی که پهباد در حال پرواز در
آن است را محاسبه می‌نماید. هر یک از سه سنسور ذکر شده ممکن است به تنهایی دقت کافی در هدایت پهباد نداشته باشند در حالی که با استفاده از هر سه آنها دقت این سیستم بالا خواهد رفت.

سرعت و رزولوشن دوربین مدل پیشرفته ۲٫۷K/30p و مدل حرفه‌ای UHD 4K/30p و DCI 4k/25p می‌باشد. همچنین این دو مدل نرخ بیت‌های ویدئویی متفاوتی دارند بدین صورت که مدل پیشرفته و حرفه‌ای به ترتیب نرخی معادل ۴۰ Mbps و ۶۰ Mbps دارا می‌باشند. برای داشتن ویدئویی با کیفیت بهتر، باید مدل حرفه‌ای را انتخاب کرد.

دوربین هرسه مدل با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل دارای امکانات ۳ تا ۵ براکتینگ نوردهی، تایم لپس و نوردهی تا ۸ ثانیه می‌باشد. مدل‌های پیشرفته و حرفه‌ای با به همراه داشتن سنسورهای پایدارسازی بیشتر می‌توانند از مدت زمان‌های نوردهی بالاتری بهره بگیرند. همچنین مدل حرفه‌ای قادر به ثبت عکس به صورت HDR است.

ریموت کنترل‌های کلیه مدل‌ها از لحاظ ظاهری مشابه هستند ولی مدل استاندارد از Wi-Fi و دیگر مدل‌ها از سیستم انتقال ویدئوی لایتبریج DJI برای انتقال ویدئو بهره می‌گیرد.

همچنین فانتوم دارای حالت‌های «من را دنبال کن» و «نقطه معین» است. در حالت نقطه معین دوربین بدون توجه به اینکه کاربر آن را به چه سمتی هدایت می‌کند رو به نقطه معینی خواهد بود. ولی فانتوم ۳ فاقد سیستم احتراز از برخورد است که استفاده از آن را به فضاهای باز محدود می‌کند.

مدل استاندارد فانتوم ۳ زمان پرواز ۲۵ دقیقه‌ای داشته در حالی که این زمان برای سایر مدل‌ها برابر ۲۳ دقیقه است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.