مسابقه عکس ماه خرداد انجمن صنفی

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتیایران با هدف ارائه عکس‌های مهم خبری و ورزشی و فیچرهم چنین انتخاب برترین عکس های هر ماه, تلاش می‌کند رقابتی سالم در بین عکاسان فراهم کند. تا کنون پنج دوره مسابقه عکس ماه برگزار شده است که عکس ماه خرداد۸۹ ششمین دوره  مسابقه است. مشارکت عکاسان حرفه ای وآماتور در جذابیت بیشتر این رقابت کمک به سزایی خواهد کرد.عکاسان علاقه‌مند می‌توانند ۴ قطعه ازعکس هایی را که درخرداد ماه ۱۳۸۹گرفته‌اند با شرح عکس به آدرس پست الکترونیک “aksemah@iranphotojournalists.com” ارسال کنند.

شرایط شرکت در”عکس ماه”

همه عکاسان حرفه ای و آماتور ایرانی می توانندعکس های خود را برای “عکس ماه” در سه بخش ۱-خبری ،۲-ورزشی ،۳- فیچر،زندگی روزمره ارسال کنند.
هرعکاس می تواند ماهانه ۴تک عکس برای شرکت در هر بخش مسابقه ارسال کند.(مجموع سه بخش ۱۲عکس)
دبیران عکس خبرگزاری ها و روزنامه ها می توانند عکس های عکاسان خود را ارسال کنند.
عکس ها باید در طول ماه مذکور گرفته شده باشند. درستی تاریخ عکاسی, از اطلاعات دیجیتالی عکس تشخیص داده می شود. از این رو ازعکاسان محترم در خواست می شود تاریخ دوربین های خود را تنظیم کنند.

هرگونه تغییر خارج ازاستانداردهای عکس مطبوعاتی درعکس ها توسط فتوشاپ و نرم افزارهای دیگرپذیرفته نیست. اصلاح رنگ, کنتراست, تیرگی و روشنی در عکس ها در حدی که اصل عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. ·مسوولیت زیرنویس عکس ها ومالکیت عکس ها برعهده فرستنده عکس است. برای نام گذاری عکس های بخش خبری N بخش ورزشیS  و بخش فیچر و زندگی روزمره از حرف F استفاده کنید. پس از هر حرف شماره عکس را بیاورید و با یک فاصله، فامیلی عکاس نوشته شود. به عنوان مثال چهارعکس خبری خود را این گونه نام گذاری کنید:

N1-SAJADI , N2-SAJADI, N3-SAJADI, N4-SAJADI
عکاسان میتوانند عکس های خود را تا پایان ۱۰تیرماه۸۹ به آدرس الکترونیکی عکس ماه ارسال کنند.
عکس های خبری ، ورزشی و فیچر در”عکس ماه” پذیرفته می‌شوند و عکس هایی که در ژانرهای دیگری چون طبیعت, علم وتکنولوژی, پرتره و .. قرار می گیرند در صورت دارا بودن ارزش خبری به داوری راه پیدا می کنند.

عکس ها باید به صورت فایل ( jpg ) و با طول ۱۵۰۰پیکسل ارسال شوند. بعد از داوری و انتخاب عکسها ،عکاسانی که آثارشان پذیرفته شده است سایز اصلی عکس را ارسال نماید.
فقط عکس های دیجیتال پذیرفته می شوند.توضیحات و زیرنویس هر عکس باید در برنامه wordارسال شود. برای هر عکس اطلاعاتی از قبیل ” چه کسی, در چه تاریخی, در کجا, به چه دلیل, چه می کند” لازم است.

نمونه:( -۲۸خرداد۱۳۸۹ – نمازگزاران تهرانی پس از پایان نماز جمعه درمحکومیت کشتار مردم غزه در میدان فلسطین تهران شعارهای ضد اسراییلی سر میدهند. نام عکاس / نام رسانه/N1 )
برای راهنمایی بیشتر به  نمونه های زیرنویس در سایت انجمن گالری عکس ماه مراجعه کنید.
عکس ها توسط گروه داوری که از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تعیین می شود, مورد داوری قرار می گیرد. ترکیب گروه داوری, هر ماه تغییر کرده و اسامی داوران هر ماه در وبسایت انجمن اعلام می شود.
هر ماه سه عکس برتر انتخاب و میزان جوایز برندگان و حامیان مالی مسابقه  اعلام می شود.
برندگان در صورتی که عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران باشند می توانند از مزایا و جوایز عکس ماه استفاده کنند. در غیر اینصورت, برندگانی که حائز شرایط عضویت هستند, پس از عضویت می توانند جایزه خود را دریافت کنند.
عکس های دریافتی تا سه ماه در گالری “عکس ماه” به نمایش گذاشته می شوند و پس از آن فقط عکس های برگزیده در گالری هر ماه باقی می مانند و مابقی از آرشیو این وب سایت حذف خواهند شد.
این عکسها, فقط برای نمایش در گالری “عکس ماه” قرار خواهند گرفت و استفاده وانتشاراین عکس ها در رسانه های چاپی, اینترتی و تلویزیونی منوط به کسب اجازه از صاحبان آثار است. انجمن صنفی عکاسان مطبوعات در پایان هر ماه عکسهای برنده را به همراه خبر مسابقه برای انتشار, به رسانه های عمومی ارسال خواهد کرد.
داوری و انتخاب بر اساس زیبایی شناسی, ارزش خبری وزیرنویس کامل و صحیح عکس انجام می شود.
از ارسال عکس هایی که باقوانین جمهوری اسلامی و شعائر مذهبی مغایرت دارند خودداری شود.
داوران مسابقه عکس ماه خرداد

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ششمین دوره از عکس ماه را برگزار می کنند .

سیف الله صمدیان (عکاس خبری،استاد دانشگاه ،مدیر مسول)
مرتضی نیکو بذل(عکاس آژانس رویترز)
جاوید نیکپور(عکاس کمیته ملی المپیک)

داوری این دوره از مسابقه را به عهده دارند و آخربن مهلت ارسال عکس تا ۱۰ تیرماه در نظر گرفته شده است.
بازرگانی نور نگار وخانه عکاسان هنر افرند حامیان مالی این دوره از مسابقه عکس ماه هستند که به برگزیدگاه هر بخش از مسابقه ربع سکه بهار آزادی اهداء می کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.