روایت اریک بووت از ارتحال امام خمینی (ره)

همزمان با مراسم ارتحال و تشییع امام خمینی(ره) در تهران عکاس فرانسوی “اریک بووت” برای پوشش خبری این مراسم به تهران آمد و گزارشی تصویری از این مراسم تهیه کرد که همانسال جایزه اول تک عکس و سوم مجموعه در بخش “News Feature “عکاسی خبری “وردپرس فوتو” را برای وی به همراه داشت.

ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) در خرداد ۱۳۶۸ خبرنگاران و عکاسان سراسر جهان را به تهران کشاند تا این رویداد مهم را پوشش دهند.
“اریک بووت” عکاس فرانسوی آژانس عکس “گاما” یکی از عکاسان خارجی بود که برای پوشش این مراسم به تهران آمد. او که در آن زمان ۲۸ سال سن بیشتر نداشت اولین جایزه عکاسی خود را با عکس هایش از این مراسم به دست آورد.
او پیشتر با عکاسی از عملیات امداد و نجات پس از آتشفشان کلمبیا در رسانه ها شناخته شده بود و پس از آن با سفر و عکاسی در افغانستان، عراق، ایران، چچن، سودان، یوگوسلاوی، لبنان و سرزمین های اشغالی مهمترین حوادث و رویدادهای معاصر در این مناطق را عکاسی کرد. مراسم ارتحال امام(ره)، درگیری های میدان “تیان آن من”، سقوط دیوار چین، انقلاب مخملی در پراگ، حمله امریکا به لیبی و آزادی نسلسون ماندلا مهمترین حوادثی است که بووت شاهد آن بوده و از آن عکاسی کرده است.
لینک صفحه ورد پرس فوتو : http://www.worldpressphoto.org/collection/photo/1990/general-news/eric-bouvet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.