فراخوان نخستین جشنواره تایم لپس ایران

time

کشور ایران با دارا بودن جاذبه های متنوع تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و شهری به عنوان یکی از قطب های گردشگری خاورمیانه شناخته شده و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه دارا بودن جاذبه های گردشگری است که به صورت بالقوه امکان تبدیل شدن به سومین کشور جهان را دارد؛ اما متاسفانه بخش قابل توجهی از این ظرفیت ها از دید عموم مردم و جهانیان مغفول مانده است؛ به گونه ای که در حال حاضر کشور ما از نظر درآمد گردشگری در جایگاه ۵۵ جهان قرار دارد؛ این آمار خود تاکیدی بر لزوم معرفی هر چه بیشتر و بهتر جاذبه های گردشگری و تفریحی کشور دارد.

یکی از به روز ترین روش ها به منظور معرفی بهینه جاذبه های گردشگری کشور استفاده از روش مرور زمان
(Time Lapse)   است. ما در دنیایی زندگی می کنیم که پدیده هایی همچون حرکت ابرها، گردش ستارگان، رشد گیاهان و … خیلی آهسته رخ می دهند. تصویر برداری مرور زمان یا Time Lapse  یکی از روش های نمایش تغییرات محیطی ، طبیعت ، زندگی و مردم ، اشیا ، موضوعات خدماتی یا عمرانی در حال حرکت در طول زمان است که نقش مهمی در تحریض و تشویق مخاطبان ایفا می کند.

از این رو پرتال بزنیم بیرون با استفاده از بازوی توانای عکاسان حرفه ای، علاقه مندان به عکاسی و حوزه گردشگری به دنبال آن است تا با راه اندازی نخستین دوره جشنواره تایم لپس ایران با عنوان «ایران ناشناخته»
(Unknown Iran) گام مهمی در راستای جلب معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده کشور به عموم شهروندان و گردشگران خارجی بردارد.

همچنین در کنار این جشنواره نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی تایم لپس و ارایه آموزش های مجازی به علاقه مندان اقدام خواهد شد تا گامی به منظور رشد جایگاه تصویربرداری زمان گریز در کشور برداشته شود.

محور موضوعی جشنواره

نخستین جشنواره تایم لپس ایران با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی ایران در موضوعات طبیعت گردی، تاریخ گردی، شهرگردی، گردشگری مذهبی، هنرگردی و گردشگری ورزشی برگزار خواهد شد.

تعداد و نوع آثار

متقاضیان شرکت در این جشنواره ‌می‌توانند حداکثر ۵ اثر را به منظور شرکت در بخش داوری آثار ارسال نمایند.

بخش جنبی

در بخش جنبی نخستین جشنواره تایم لپس ایران (Unknown Iran) نسبت به برگزاری وورکشاپ های آموزشی، اکران تایم لپس های برگزیده و ارایه پکیج های آموزشی مجازی به منظور آموزش ساخت تایم لپس با استفاده از دستگاه های هوشمند تلفن همراه و دوربین های دیجیتال از طریق پرتال بزنیم بیرون اقدام خواهد شد.

شرایط و مقررات شرکت در جشنواره

۱- شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای، فیلمسازان، نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی از سراسر ایران در این جشنواره آزاد است.

۲- متقاضیان برای شرکت در جشنواره می بایست آثار خود را در زمان مقرر از طریق آدرس ایمیل Festival@bezanimbiroon.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

۳- ضروری است آثار ارسالی حداکثر با مدت زمان ۵ دقیقه و با حجم  ۱۵  مگابایت به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

۴ – تمام آثار باید دارای متنی به ‌عنوان توضیحات کلی اثر به همراه معرفی مکان ثبت اثر باشد.

۵ – آثار ارسالی ‌می‌بایست کاملا مستند بوده و از هرگونه دستکاری یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن اثر را مخدوش ‌می‌سازد، اجتناب شده باشد.

۶ – تایم لپس هایی که فاقد استانداردهای فنی باشد از مرحله بازبینی حذف می شوند.

۷ – از میان آثار واصله ۸۰ اثر به انتخاب هیات داوران برای اکران در نخستین جشنواره تایم لپس ایران انتخاب شده  و به این آثار برگزیده گواهی شرکت در جشنواره اعطا خواهد شد.

۸ – برگزارکننده مجاز است از آثار منتخب راه یافته به نخستین نمایشگاه تایم لپس ایران برای اهداف تبلیغاتی، نمایشگاهی، ترویجی و عام‌المنفعه با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر استفاده نماید.

۹ –  برگزار کننده حق استفاده از آثار ارسالی را برای مصارف فرهنگی با حفظ حقوق معنوی مالک اثر را خواهد داشت و چنانچه منفعت مالی از این راه حاصل شود، طبق یک قرارداد رسمی حق‌الزحمه صاحب اثر به وی پرداخت خواهد شد.

۱۰- شرکت‌کننده در جشنواره به عنوان مالک اثر شناخته شده و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر به عهده فرستنده آثار است؛ بدیهی است که مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج خواهد بود.

۱۱-  ارسال آثار به دبیرخانه، به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

۱۲-  تصمیم در موارد پیش‌بینی نشده به عهده ستاد برگزاری جشنواره است.

۱۳- زمان برگزاری کارگاه‌های جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

گاهشمار

آخرین مهلت دریافت آثار : ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۵

انتخاب و داوری آثار: ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۵

برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان: ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۵

 

جوایز و امتیازات

۱ – از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره سه اثر برتر به انتخاب هیات داوران برگزیده خواهد شد که به نفر اول یک سکه تمام بهار ازادی به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم نیم سکه بهار آزادی به همراه تندیس جشنواره و نفر سوم ربع سکه بهار ازادی به همراه تندیس جشنواره تقدیم می گردد.

۲- به تما‌می ‌هنرمندانی که آثار آن ها برای اکران در نخستین نمایشگاه تایم لپس ایران برگزیده ‌می‌شود، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

 

دبیرخانه جشنواره

آدرس: تهران – میدان هفت تیر  – بن بست جار – پلاک ۱۱

ایمیل: festival@bezanimbiroon.ir

وب سایت: www.bezanimbiroon.ir

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.