نمایشگاه “یک مساوی هشت”در فرهنگسراى نیاوران

low

روز شنبه ۵دی ماه ۹۴نمایشگاه عکس های شقایق مرادیان نژاد با عنوان « یک مساوی هشت» در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می گردد.
در این نمایشگاه ۳۵ عکس مستند سیاه و سفید در اندازه ۱۰۰*۱۵۰ سانتی متر به همراه قاب و با موضوع اهدای عضو در ایران به روی دیوار می رود.
عکاس در بیانیه ی نمایشگاه می گوید:
این مجموعه عکس، روایت قصه ی ژرف و عمیق بودن و نبودن است، حلول زندگی در تن دیگری، تولد یک جان شیرین و بشارت دیدن بهاران دیگر برای آنان که امید برایشان پایان یافته بود. قصه ی این عکس ها، اما تنها یک قصه نیست، سه روایت موازی است از قصه ی بدیع بخشش و ایثار…
دکتر محمد ستاری (گروه عکاسی و گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران) در مقدمه ی نمایشگاه نوشته است:
عکاسان مستند اجتماعی به جای عکاسی از زندگی و خیال پردازی های شخصی به عکاسی از ساختار اجتماعی و روابط و مناسبات انسانی می پردازند و عکس هایی می آفرینند که تا حد امکان ساده است اما با مفاهیم ی سترگ و والا خود را به رخ بیننده می کشندو ما شاهد این مدعا در این کتاب هستیم.
در ابتدای کتاب این نمایشگاه دو مقاله از دکتر علی اکبر ولایتی (رئیس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران و رئیس بیمارستان دکتر مسیح دانشوری) و دکتر مارتی مانیلیخ ( رئیس موسسه TPM-DTI بارسلونا) نیز  نگاشته شده است.
مراسم رونمایی از کتاب این نمایشگاه که اولین کتاب عکس اهدای عضو جهان محسوب می شود روز دوشنبه ساعت ۱۶:۳۰در محل سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
افتتاحیه: شنبه ساعت ۱۰ صبح
بازدید: شنبه- یکشنبه و دوشنبه ساعت ۱۰-۲۰
لازم به ذکر است همزمان با این نمایشگاه مسابقه ی عکس اینستاگرامی ۸=۱ با شعار « لطفا با دوربین وارد شوید» نیز برگزار می شود که اطلاعات آن در اینستاگرام ehda.ir درج گردیده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.