کارگاه نورپردازی، خلاقیت، فتوشاپ برگزار شد

_T6A7377

کنترل نور در عکاسی همواره یکی از دل‌مشغولی‌های همه دوستداران این رشته بوده است، چه در کار با دوربین، چه در استفاده از ادوات نورپردازی و چه حالا که در دنیای وسیع نرم‌افزار فتوشاپ همه‌چیز قابل‌کنترل و تغییر است.
در این کارگاه یک‌روزه که به سه بخش اصلی تقسیم شده بود شرکت کنندگان با دنیای گسترده ادوات حرفه‌ای نورپردازی در عکاسی و کاربرد آن‌ها آشنا شدند.
این اطلاعات و شناخت دقیق از آن‌ها به ما نشان داد که چگونه استفاده از انواع ابزارها و پیوند زدن آن با خلاقیت و نرم‌افزار فتوشاپ می‌تواند هر علاقه‌مند و هنرمندی را به سمت نتایج تأثیرگذار سوق دهد.

– بخش اول | دنیای بی‌مرز نور و نورپردازی
ابتدا در این بخش بعد از صحبت های احمد علیزاده (دبیر اجرایی کارگاه) علی رجبی به صورت مجازی برروی پرده نمایش ظاهر شد و به تدریس و صحبت در مورد مزایای آموزش مجازی صحبت کرد و پس از آن برروی صحنه وارد شد و به بررسی بعضی از آثار تأثیرگذار دنیای عکاسی و نورپردازی پرداخت، که چگونه و با چه خلاقیتی به وجود آمده‌اند. سپس سراغ شناخت ادوات نورپردازی رفت و تکنیک‌های مهم و متفاوت نورپردازی را برای خلق یک اثر خلاقانه بررسی کرد. عکاسی زنده بر روی استیج مهم‌ترین قسمت این بخش بود.

– بخش دوم | دنیای ویرایش
شروع این بخش با صحبت های دبیر اجرایی کارگاه همراه بود و پس از آن کلیپ تصویری که از روند تولید عکس های علی رجبی و تیم او بود نمایش داده شد .(این کلیپ در قسمت ویدیو های ان گزارش قابل دسترس است)
بدون شک بعد از هر عکاسی تصویر موردنظر نیاز به ویرایش دقیق و درستی خواهد داشت و چه نرم‌افزاری قابلیت رقابت با فتوشاپ را در این زمینه دارد؟ ازاین‌رو علی رجبی ویرایش یک تصویر را به‌طور دقیق تحلیل و چگونگی کار با ابزارهای گوناگون برای یک خروجی با دقت را به بحث گذاشت.

_T6A7297

– بخش سوم | فتو مونتاژ و نقش نورپردازی
در ابتدای این بخش کلیپ تصویری دومی که تیم آترین آماده کرده بودند پخش شد (این کلیپ در قسمت ویدیو های ان گزارش قابل دسترس است) و پس از آن علی رجبی برروی صحنه آمد .
لزوماً برای انجام یک پروژه نیاز به حضور در یک مکان حقیقی نیست و چه‌بسا فرصت و زمان کافی هم همیشه در اختیار یک هنرمند نیست. حال با پیشرفت روزافزون دنیای عکاسی، نورپردازی و نرم‌افزار قادر خواهیم بود هر سوژه‌ای را در مکان دلخواه خود قرار دهیم. البته که وسواس در اجرای آن الویت اصلی علی رجبی بود.

– بخش چهارم  | قرعه کشی و پاسخگویی به سوالات
شروع این بخش احمد علیزاده از آقای مهندس نامی (نماینده شرکت نوین تجارت پارسیان) دعوت کرد تا توضیحاتی را در مورد ویژگی های عضویت وی.آی.پی باشگاه مشتریان نوین تجارت پارسیان ارائه دهند . لازم به ذکر است این نوع عضویت به شرکت کنندگان هدیه داده شده بود. پس از آن علی رجبی به پاسخگویی سوالات کاربران پرداخت و در نهایت ۶ هدیه از طرف شرکت نوین تجارت پارسیان به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

+ گزارش تصویری کارگاه

عکس ها : محمدحسین شبانی، حامد سلیمانی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.