محدودیت‌ فعالیت عکاسان خبری در قم لغو شد

۷۲۵۶۱۴

 سردار کاظم مجتبایی پس از نشستی با برخی از عکاسان خبری استان قم، دستور لغو محدودیت فعالیت عکاسان خبری را صادر کرد.

در نامه‌ای که از سوی معاونت اجتماعی ناجا در قم خطاب به خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال شده است، ضمن تأکید بر همدلی و همزبانی میان نیروی انتظامی و اصحاب رسانه، آمده است: «بنا به فرموده فرمانده انتظامی استان قم، نامه شماره ۷۵ / ۱۵ / ۲۷۱۹ مورخ ۲۱ / ۵ / ۹۴ ارسالی از معاونت اجتماعی ناجای قم لغو و مفاد آن کن لم یکن اعلام می‌گردد».

در نامه‌ای که مفاد آن لغو شده است ، هرگونه فعالیت عکاسی در استان قم منوط به هماهنگی  قبلی و اخذ مجوز از سوی ناجا ذکر شده بود و متخلفان از این دستور به «ضبط وسائل تصویربرداری» و «برخورد مقتضی» تهدید شده بودند.

براساس گفته‌های نماینده عکاسان خبری در دیدار صمیمی اصحاب رسانه با رئیس مجلس شورای اسلامی، مدتی قبل پرسنل نیروی انتظامی در برخورد با یکی از عکاسان خبری رفتاری از خود بروز دادند که واکنش آن‌ها را برانگیخت و پس از اعتراض آن ها به رفتار ماموران نیروی انتظامی ، نامه تهدید آمیز توسط نیروی انتظامی صادر شد .

۱۳۹۴۰۵۲۲۱۸۵۸۳۵۲۱۱۵۸۶۹۶۹۵

در پی ارسال این نامه برای رسانه‌ها، موجی از اعتراض در بین عکاسان خبری و خبرنگاران به راه افتاد و عکاسان ، آن را نتیجه اعتراض عکاسان خبری به برخوردهای برخی از پرسنل ناجا دانست.

روز گذشته در نشست صمیمانه و غیر خبری برخی از عکاسان خبری با فرمانده انتظامی قم، سردار مجتبایی بر همراهی و همدلی میان پلیس و جامعه خبری قم تاکید کرد و از برخی برخوردهای نادرست، اعلام برائت کرد. وی همچنین دستور لغو محدودیت‌های ایجاد شده از سوی معاونت اجتماعی را نیز صادر کرد و ابراز امیدواری کرد که عکاسان و خبرنگارن همانند قبل نیروی انتظامی را در ایفای وظایف خطیر خود، همراهی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.